lördag 5 november 2011

Mörkerfoto

Ja, något roligt skall man hitta på i mörkret oxå!

På Kyrkogården var det så enormt mycket människor så på ngt sätt ville jag inte förstöra stämmningen som var där genom att fotografera vid minneslunden där jag var.

Tog efteråt en promenad genom city och tränade mörkerfoto, och det skulle jag behöva träna på mycket mer, tycker det är oerhört svårt i alla fall med den utrustning jag äger, men känslan i den här bilden tycker jag om även om skärpan givetvis kunde vara bättre!

Önskar alla en fortsatt skön Helg!

annette

6 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Ser att du också tränade mörkerfoto ,med bättre resultat än jag ,,fortsatt trevlig helg ,Nette

Jane sa...

Oj, vilken häftig "staty" ... för det är det väl? Var på kyrkogården igår (i Stockholm) och tände ljus för min pappa. Det var mycket folk redan då ...
Idag har jag återigen bara slöat, man blir så seg av det här gråvädret :( Har bara tagit de nödvändiga promenaderna med hunden ... som tur är. Då får man iaf röra på sig och lite frisk luft piggar ju alltid upp :)

Anonym sa...

Mörkerfoto ÄR svårt men jag tycker du fick till en skön stämning i bilden ändå!

Kramkram Tott

AnnaKK sa...

Vilken härlig skulptur! :-)

Ska man ta seriöst på mörkerfoto så måste man hålla på med stativ och fjärrutlösare och kanske även upplättningsblixtar... Och det är INTE min grej! <:-) Så därför fick bara lilla Ixusen följa med till kyrkogården igårkväll. Avstängd blixt förstås. En så ringa fotoutrustning stör nog ingen annan... Men resultatet blev ju inte så super-duperbra! <:-)

annette sa...

Den här statyn finns i ett helmysigt affärsområde som heter Knäppingborg i närheten av Industrilandskapet inne i City!

annette

Ninni sa...

En varm och spännande bild. Och jättebra för att vara tagen på fri hand!
Är det en skulptur? För inte lyckades du väl få en modell att stå så där;) Ja nu först ser jag din kommentar.
Mörkerfoto kräver nästan stativ och fjärrutlösare annars är det svårt att få skärpa. Det är sällan jag släpar med mig ett stativ ut men ibland har jag lyckats ganska bra med att stödja kameran mot något som en mur eller ett staket.
Övning ger färdighet...det stämmer ju oftast eller hur;)
Kram Ninni