onsdag 30 november 2011

Hej!

Slutade tidigt idag, så jag steker köttbullar, vilket jag gör en gång året, tycker väl sådär om det själv, men andra tycker om;)



Blir inte mycket blogg här innan jag åker på semester, jobb, kvälls och helgaktiviteter plus att julen måste förberedas så gott det går innan, för sedan jobbar jag in the bitter end!

Svarar lite unisont här på frågor om resan till Jordanien!

Blir inte där över Jul utan bara en vecka, största anledningen till valet av plats är Petra som jag längtat efter att få se hur många år som helst, sedan är ju kulturen i Jordanien i sig spännande.

Döda Havet och Wadi- öknen lockar oxå!

Kläder är ju ngt att tänka på som en del av Er skrivit, varmt behövs nog både för Petra och ökensafarin, men sedan gäller det att att tänka i övrigt oxå.

Bara axlar m.m inte ses med blida ögon, så shorts och linne blir det inte, både av respekt för landets seder men oxå för att jag själv inte vill betraktas som en "lösaktig kvinna"!

Hörs innan gör vi även om jag inte gör inlägg, spanar hos Er istället;)

Ha en fin kväll!


annette

14 kommentarer:

Anonym sa...

Så det är dags att ut och resa igen?!! Trevligt! Jag hoppas du får en härlig resa!

Kram Tott

Della sa...

Det är mycket att få ihop före en resa. Som att steka köttbullar t ex. :-)

Tristan sa...

Kjøttboller er godt! god resa.

Bonnfrua sa...

Köttbullarna ser goda ut! Jag ser fram emot bilder från wadiöknen! Öknen är som vackrast så här års i nov början av dec (iaf Sahara!). Den intetheten som finns där är ljuvlig på nåt vis.

Norrlänningar som jag umgick med fick "fjällkänsla" i öknen. Och när jag efter hemkosmten var i södra Lappland fick jag ökenkäsnlor på fjället. Det är väl nåt med vidderna, strorslagenheten och det lite ödesmättade som gör det.

Sköt om dig!
Kram

enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette.

Köttbullar som luktar i håret på en

kvinna....Jag förstår att det får räcka med några få gånger....

Ha de bra.

Hasse A Norge

enn-08-i-exil sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
sasfoto sa...

Mmmmm.... Köttbullar som är så gott!
Ha det så fint i ökenhettan!
/SA

Jane sa...

Det låter spännande och kul att få uppleva allt detta du berättar om! Önskar dig verkligen en trevlig resa och ser fram emot finfina bilder ;)) Ska tänka på dig när snön faller här och du sitter på en kamel? i öknen ;)

AnnaKK sa...

Hemlagade köttbullar som är så gott - det borde du göra oftare, och så kan du maila över dem till mej om du nu inte själv vill ha dem!? ;-D Själv gör jag nästan aldrig köttbullar, men det kan bli biffar lite då och då. Och det är väl egentligen inte så-å-å stor skillnad - fast är det ändå, på nåt konstigt vis!? :-)

Som van resenär fixar du nog att packa med allt - inklusive rätt dresscode mm! :-) Får man (som kvinna...??) fotografera som man vill i ett sånt land, förresten???

Viola sa...

Vilken spännande resa du har framför dig, antar att kameran ska med så då har man många härliga kort att få se framöver, ha en skön kväll, kram

Ninni sa...

Då har du julmaten klar när du kommer hem då. Inte alls dumt!
Köttbullar blir det bara till jul även i mitt hem om inte sonen får göra dem själv...då blir det inga alls stekta. Men gott är det tycker jag.
Hoppas du får en riktigt skön och upplevelserik resa och hittar många motiv till oss ;)
Kram Ninni

AnnaKK sa...

Fick ju lov att genast googla på gran, östersund och babsan. :-D WOW, så läckert!!! Jag är absolut ingen rosa person, men den där granen hade jag faktiskt velat ha - fast lite mindre, kanske... :-)

paula i pörtet sa...

Otroligt spännande, var ju tvungen att googla lite för jag hade ingen klar bild av det lilla inklämda landet. Man kan verkligen känna historiens vingslag, och oj va med foton du kommer att ha med dig hem i bagaget.
Jag har också trillat köttbullar idag, hos oss är det tvärtom, alla andra vill ha Mamma Scan men jag vill ha hemgjorda!
Kram

Ragnvi sa...

Oj! Nu höll jag på att missa att du ska ut o fara! Hoppas du får massor av sol o värme!! Kan behövas!
Här har vi varannandagsväder...ibland sol ibland moln...men idag är det åtminstone minusgrader!
Kramen!
Ragnvi