fredag 18 november 2011

Håll ut!

Ja, nu det gäller att tro på nästa vår för nu är november är verkligen november när det är som sämst.

Efter en vecka som varit lite upp och ner så är det fredag, fast det känns inte så för jag skall jobba extra imorgon, så det blir blir inte mycket tid för bloggen nu heller, och jag har inte rört kameran under veckan så det finns inget nytt i bildväg!

Om så där 5-6 månader kommer det att vara så här grönt och vackert igen;)

Och nu skall jag laga till en renskavsgryta med massor av kantareller i!!


Ha en toppenhelg!


annette

9 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Det är skönt med lite optimism,vackert foto ,kram Nette

Ninni sa...

Tack för att du försöker muntra upp mig :) Det behövs verkligen...kallt och mörkt som det är.
Hoppas du får en skön lördag...trots jobbet.
Kram Ninni

Jane sa...

Åh, vilken härlig grönska ... så fort som veckorna susar iväg är vi snart där igen!
Idag blev jag av med min visdomstand iaf, inget man önskar att få vara med om igen. Det var en pärs! 5 bedövningar och ändå gjorde det ont. Nu försöker jag få i mig en macka utan att det ramlar ner ngt i det där avgrundshålet som blev efter tanden ;) jag är bra avundsjuk på din renskav!
Ha en bra helg, trots jobb!

Ninni sa...

Lyckost! Det kommer säkert att bli helt underbart med en resa nu snart. Då har du något att se fram emot.
Det här tiden före advent är den värsta på hela året tror jag. Efter nyår blir det iaf ljusare även om det är kallt och obehagligt.
Kram Ninni

UllaMona sa...

Ja du snart är det vårgrönska igen och vi har inte haft ngn vinter...
SV: Vi har ingen snö, det finns en 3km lång snösträng gjord av konstsnö uppe vid stadion.

Fy f´n vad jag är less på detta kompakta mörker....snön göa att allt blir mycket ljusare.

Kram och trevlig helg säger hon som jobbar natt.

AnnaKK sa...

För min del skulle den där grönskan få komma ännu lite tidigare. Även om dagarna, veckorna och t o m månaderna går fort så är det ändå lite drygt så här års... <:-) Så ska man jobba extra en lördag, så är det väl trots allt helt rätt tid på året att göra det nu!? Ha det så bra du bara kan!!! :-)

Själv ska jag göra något idag som jag väl aldrig trodde att jag nånsin skulle göra... Titta på en riktig festblåsa!! :-D Det är dottern som ska prova lite balklänningar - tack och lov inte jag!! Men faktiskt ska det bli roligt att få följa med och vara lite smakråd. Trodde faktiskt inte att jag ens skulle vara påtänkt i det syftet, med mitt totala ointresse för den sortens fester (studentbal, alltså) och klädstilar. 8-)

Elisabeth sa...

Välkommen tillbaka till vår lilla cybervärld!
Och det är inte alls långt kvar till vintersolståndet, den 22 dec, sen blir dagarna ljusare igen!!!

Underbar bild med så mycket murrigt somrigt grönt!

Ha en underbar lördag på jobbet!

Birgitta sa...

Åh, det var en lördagsmiddag som heter duga! Det får det att vattnas i munnen.
Ja, visst måste man hålla ut! Vintern kan ha sin tjusning, bara inte alltför mycket snö, kyla och blåst... ;-) Men när jag ser din härligt gröna bild så visst längtar jag dit.
Ha det gott!
Birgitta
Ps Besök Röttle... Ds

Bonnfrua sa...

November är snart slut! Adventgranen är hemtagen och det pekar ju på advent och då är det snart jul. sedan vänder det och blir ljusare igen. :-)

Kul att du hittade in på min vanliga blogg. Fast det är bildbloggen som jag använt mest senaste året... får se hur det utvecklas.

Jobba extra? Hua. När får du kompensation för det då? Jag hoppas att jag har et jobb efter nyår, mitt vik går ut då och måste sökas om, men kommer det någon med bättre kvalifikationer.... suck!

Kram