tisdag 22 november 2011

Skorstenar

Att titta uppåt när det finns hus och kameran är med är ett måste, har rätt mycket skorstenar bland mina bilder, här ett litet smakprov!

Den tredje "skorstenen" är väl egenligen inte en "riktig skorsten", tror den mera har med ventilation att göra, fast snygg är den i alla fall;)




Lite halvrisig idag, förkylning i antågande tror jag, får nog ta en Gammeldansk som medicin till natten;-))

För sjuk har jag vare sig tid eller lust att bli!


Ha en bra onsdag!


annette

6 kommentarer:

AnnaKK sa...

Vilka roliga skorstenar du har samlat ihop! :-) Det där skulle man ju kunna ha som tema till en fotobok, ju!!

Hoppas att gammeldansken funkar!! Här har vi varit småförkylda hela familjen i flera veckor, och försökt kurera oss med bland annat whiskey - men det tycks inte ha funkat nåt vidare eftersom vi fortfarande är lika hostiga... <:-I Så det kanske är dags att pröva din medicin nu!?

Elisabeth sa...

Nä, nu får man inte vara sjuk!
Vet inte om varken whiskey eller Gammeldansk funkar, men det brukar vara trevligare att vara sjuk efteråt i alla fall! :-D

Själv har jag faktiskt klarat mig, men ungarna har varit hemma några dagar var.

Läckra bilder, och som Anna säger, går att göra som ett tema. Det finns så många vackra som inte folk ens lägger märke till!

Ha en fin onsdag!

Ragnvi sa...

Morning! Hoppas du inte vaknade görförkyld! Jag o maken var ju sjuk i september tror jag det var och vi har förstått att vi ändå klarade oss lindrigt undan! Många i vår omgivning har insjuknat flera gånger!
Tack för dina goa rader hos mig! Fick igår en kallelse för återbesök till kirurgdoktorn...det gjordes ju inget speciellt under sövningen...jag är bättre men inte bra....men han såg ju inget cancermisstänkt i allafall! Men nog har den sövningen känts lite onödig ibland...
Kramen!
Ragnvi

PS. Som alltid finfina foton hos dig!

Bonnfrua sa...

Måste instämma i de övriga "damerna" och hylla dina skorstenar! Hoppas att förkylningen inte bet sig fast! Barnen har börjat här men än så länge är jag "still going strong".

Ett beök till frisören för mig och telningarna står på dagens agenda, ingen avslappning för mig alltså! :-) Fast det brukar funka så det borde det även idag!

Anonym sa...

En gammeldansk i varje ben bör göra susen;)

Kramkram Tott

Jane sa...

Underbara skorstenar! Håller med Anna, en fotobok med det temat vore kul :)
Här har det blivit långa arbetsdagar så jag har inte hunnit med ngt hemma. En vecka till med utveckl.samtal så är det över sedan ... för den här terminen ... sedan väntar alla 19 skriftliga omdömen som ska göras innan barnen slutar före jul, phu! Mitt julfixande får bli efter jul tror jag :))