söndag 23 oktober 2011

Tidig söndagsmorgon i city!

Igår var det så mulet och grått väder, så imorse när solen sken tog jag en promenad in till city för att fota lite mer som har har med Rosa Bandet att göra, kommer senare!

Men vad jag tänkte mest på under den första delen av promenaden är hur svagt solen lyser trots klarblå himmel, sedan ligger den ju så lågt oxå!

Så det blev så att jag letade efter sol som skulle synas lite extra, och på ett av mina favoritfik så orkade i alla fall solen lysa på några stolar, såg genast lite trevligare ut!
"Gubbarna" som fiskade och fikade nere vid Strömmen började oxå få lite sol på sig denna kyliga morgon!
Och till slut så letade sig solen fram mellan träden och lyste upp små fläckar av de lövklädda gräsmattorna!


Och nu skall jag göra något lite nyttigare än att sitta här, kanske skall göra ngt av det som var tänkt under ledigheten men som inte blivit gjort!!

Ha en skön eftermiddag!


annette

4 kommentarer:

Tristan sa...

Veldig fint det siste bilde med lyset i midten av bilde. Vakre høstfarger.

Jeg savner nok sommeren jeg også.

Anonym sa...

Gillar stolbilden skarpt!!

Kram Tott

BrittMarie sa...

Ja, vad skönt att det kom lite sol idag. Jag satt i en av de där solstrimmorna på min altan en stund idag i min varma jacka och läste en artikel om Leif G W Persson. Jag tycker han är så häftig, och kul att läsa om. Solen är ju inte alls så varm längre, men fantastiskt skönt ändå. Jag väntar på din rosa bilder, och hoppas det kommer in mycket pengar till bröstcancerforskingen nu!

Jane sa...

Älskar stolbiden! Den är riktigt, riktigt snygg med alla färger och ljuset :))
Här har det varit toppenväder, varmt och skönt. Hoppas det håller i sig några dagar :)