fredag 28 oktober 2011

Snillen spekulerar eller Gäster med gester!


Det var den här utbildningsdagen jag var på nu i veckan, just den här biten har jag alltid varit extra intresserad av och har lite extra utbildning i, vilket gör att jag kan arbeta med patienter som äter Waran (blodförtunnande) .


Är verkligen inspirerande och lärorikt att få vara med på en sådan här dag, där dom främsta inom denna gren föreläser om både gammalt och nytt, och nya upptäckter och tankar just kring Fibrinogenets betydelse fanns det väldigt gott om just nu!


Hade kameran med mest för att fota en annan sak jag tänkt på, men så kom jag att tänka på hur mycket gester och miner som föreläsarna gjorde, så helt plötsligt fotade jag dessa istället, men jag fotade med helt felinställd kamera, så jag är glad att det blev några bilder överhuvudtaget som går att visa.


Den äldre kvinnan på sista bilden i bildspelet heter Margareta Blombäck och är en "guru" inom denna forskning, hon är född 1925, men fortfarande verksam vid Karolinska Institutet.


Är en verkligt mysig samling av professorer, docenter m.m, alla besitter en enorm kunskap men har samtidigt så mycket humor så en föreläsningsdag, är lika fylld av allvar som av humor!







Ha en fin Helg!


annette

4 kommentarer:

Jane sa...

Oj, det var många föreläsare! Visst är det kul när man får en sådan toppendag :) Jag ser fram emot fredag om två veckor, då ska jag få höra på min min gamla svenska-lärare från lärarutbildningen. Undrar om hon kommer ihåg mig ... Hon har iaf doktorerat på bilderböcker, kan allt om bildanalyser osv - jätteintressant!

Elisabeth sa...

Ser lite ut som "en dag på jobbet" för mig... :-)
Men betydligt intressantare för dig!
Kul du tog med kameran, det är faktiskt lättare att minnas vad som sades om man har bilder också!
Kul du la upp det här!
Ha en fortsatt fin helg!

Della sa...

Kul att se bilder från din roliga dag.

Anonym sa...

Still going strong med andra ord:)

Kram Annica