måndag 3 oktober 2011

Så här såg det ut innan solen gick ner!

Det var från den här bryggan i Kvarsebo jag fotade solnedgången i fredags, kom ju ut en kort stund innan solen gick ner och då var det så här fint ljus!
Till Kvarsebo norr om Norrköping kan jag välja två olika vägar, varav den ena innebär att man måste åka vägfärja.

Givetvis valde jag vägen med färja, för att åka E4:an gör jag inte mer än nödvändigt.

Den här vägen används omvänt, oxå ofta av folk som kommer från Nyköping/Stockholm och kanske skall ut på Vikbolandet/ Arkösund.

Vill man kan man oxå fortsätta på lite småvägar genom Vikbolandet och sedan ta en annan vägfärja till Stegeborg i S:t Annas Skärgård.

Väldigt vacker väg att åka, och man får verkligen uppleva enormt mycket vackert och sevärt längs vägen!

Helt otroligt, en måndag utan övertid, såg lite illa ut imorse men sedan fick vi hjälp av två kollegor som kom för att jobba kväll!


Ha en bra fortsättning på veckan!


annette

10 kommentarer:

Tristan sa...

Det er deilig når det er slikt et nydelig vær og kveldslys.

Nette Cecilia sa...

Se mera fredagsbilder hos mig .Vackert ljus du fångat i bilden ,kram Nette

Ninni sa...

Vad skönt att måndagen gick utan övertid :)
Vilken härlig bild med ett underbart ljus på brygga och båthus. När jag ser såna här bilder vill jag bara vara ledig och gå ut med kameran.
Kram NInni

BrittMarie sa...

Vilka mysiga idyller du hittar! Fina bilder som vanligt. Så var det ju bra att ni fick lite hjälp på jobbet.
Ha en bra fortsatt vecka!

Elisabeth sa...

Så vackra miljöer! Förstår precis varför du valde denna väg!
Jättefina bilder, med varm ljus och mycket känsla!
Det är normalt att inte jobba över jämt... har du glömt det?
Sköt om dig!

annette sa...

Elisabeth!

Ja, det har nog både jag och mina kollegor gjort, kändes lite konstigt tyckte vi alla när vi hem samtidigt och i tid;)'

annette

Jane sa...

Åh, så vackert! Får en sådan längtan tillbaka till Ramsdal där mina föräldrar bodde. Den där vägen är så fylld av minnen, vi tog den alltid när vi hade tid på oss och skulle hem till Stockholm eller ner till Ramsdal :)
Härligt att ni slapp övertid! Jag önskar att jag också får lite extra hjälp ... igår var det måndag och det märktes ... hemskt! Barnen är som förbytta, de tror att det är rena lekstugan och ingen (ett fåtal) lyssnar på oss vuxna. De säger att de är vana vid att man blir arg och skriker åt dem, vilket inte ligger för mig! Jag vill att de ska få en förståelse för varför de är i skolan och att de inte är där för min skull utan för deras egen. Alltid lika jobbigt i början med ettan fast det här är nog det värsta sedan jag blev lärare.
Barnen förändras och det är inte till det bättre. Dags för föräldrar att ta sitt ansvar!

Bonnfrua sa...

Verkligen fint ljus på de bildenra!
Och så skönt att du fick gå hem i rätt tid! Det är dig väl unt!

Hoppas din dag även idag blir inom ramen för schemat.

AnnaKK sa...

Nån gång hoppas jag få stifta lite närmare bekantskap med St Annas Skärgård. :-) Inte så jätte-jättelångt borta, och verkar vara så himla fint!!

Anonym sa...

Jihaaaa. Ingen övertid en måndag känns som kors i taket!

Jag kan intyga att det är riktigt fint både i Kvarsebo och på VIkbolandet:) Stegeborg fick besök av mig och kameran förra året och fasiken vilka snygga bilder det blev:)

Kram Tott