söndag 2 oktober 2011

Min Skörd På Balkongen !

Fick i våras små frön av en god vän, fick inte veta vad det var, däremot var det väldigt noga att jag satt fröerna (tre separata små påsar) i varsin kruka.

Till att börja med så hade jag krukorna i ett minidrivhus, sedan på lite varierande platser på balkongen och efterhand så har jag förstått att det skulle bli små minipaprikor, och nu skall jag skörda och sedan torka dessa, blir mums att ha i vinter!

Tillsagd att spara det gröna efter skörd, men det vet jag inte om jag gör, ser inte speciellt roliga ut!

Dåligt med bloggandet över helgen, det får bli när det blir, har varit fullt upp, men bara av trevligheter;)


Ha en fin start på veckan!


annette

10 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

gulliga små minisar ,kram Nette

Tristan sa...

Jeg er helt enig blogging er blogging og kosetid med familie og venner er prioritert. Vi følger jo med på bloggen din uansett så noen dager uten aktivitet ser jeg på som ganske normalt.

Ninni sa...

Vad fina de är! Kom ihåg att spara några frön också då så att du kan så igen nästa vår.
Vi finns här vet du, oavsett om du bloggar varje dag eller bara sporadiskt. Det finns ju annat som går före...;)
Ha en lagom arbetsam vecka!
Kram Ninni

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Se där...inte visste jag att du var en sådan storodlare av småsaker:)

Kraaaaaaaam Annica

Jane sa...

Vilken fin skörd :)
Jag har fortfarande grejor kvar på balkongen men det kanske är dags att plocka undan ... värmen tar väl slut snart :)
Fotoutmaningen gick bra tror jag, bara 120 deltagare så man kanske har en liiiiiten chans om inte alla är proffs ;) Om några veckor får man veta och de tre främsta blir utställda på Länsmuséet. Alla bilder kommer i vilket fall som helst ställas ut på Järnvägsmuséet, gott nog för en annan :))

Inger sa...

Men så fina dina minipaprikor är...ska kanske satsa på såna nästa sommar istället..
kramkram

AnnaKK sa...

Jag försökte odla nån slags chili härom sommaren (köpte en planta på våren), men det blev bara några stycken frukter så jag har lagt ner såna projekt. Men jättekul när det lyckas, och egenodlat är ju alltid godast! :-D

Bonnfrua sa...

Oj så fina minisar du drivit upp på din balkong!!!
Såna gröna fingrar har inte jag! Nepp. HAr gått över till perenner i rabatterna för då är det "bara" ogräset som ska bekämpas och inget som ska passas på samma sätt.
Sånt får Maken greja med nere i sitt "Lilla grönsaksland".

TAck för dina kommentarer hos mig, de förgyller tillvaron.
Hoppas nu att du slipper övertid denna veckan och kan få gå hem i normal tid!

Della sa...

Vilken trevlig present! Jag satte två Belladonna idag som inte ska sättas nu, men vad gör man när de redan gror som attans?

Landbohaven sa...

Godt billede.
Tak for kigget.