fredag 30 september 2011

Vilken helt fantastiskt underbar kväll!

Den 30 september 2011 tror jag kommer att vara en kväll som etsar sig fast i mitt minne, fredag kväll och vad som blir gjort eller inte gjort har ingen betydelse, helg väntar ju;)

Så istället för att åka hem och vara "duktig" efter jobbet, så åkte jag ut till en plats som heter Kvarsebo, norr om Norrköping ute vid inloppet till Bråviken, för att fånga solnedgången på denna underbara plats.
Tror nog Ni förstår att jag är glad över mitt val ikväll, det går inte att vare sig med ord eller bild beskriva hur underbart vackert och fantastiskt rofyllt det var att få komma dit ut och få njuta ett par timmar efter arbetsveckan.

Nu spelar det ingen roll att helgen är ganska så fullspäckad, kan leva länge på den här kvällen!


Ha en underbar helg!


annette

16 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Ummmmmmmmmm, njuuuuuter av bilderna!

Inger Maryissa sa...

Förstår detta är en oförglömlig kväll
vilken underbar solnedgång, och så fina foton av den
kan tänka mig det kändes fint att få njuta av detta ett par timmar efter arbetsveckan
ha en fin helg du också
kram

Ninni sa...

Åh Anette vilka underbara bilder! Duktig kan man vara vid andra tillfällen...såna här dagar måste man bara njuta av. Så klokt av dig! Själv hamnade jag i solen på balkongen med en bok istället för att göra någon "nytta".
Hoppas vi får fortsätta njuta resten av helgen.
Kram!

BrittMarie sa...

Vilken stämning. Jättefint!! Ja, man får nog passa på att njuta nu innan höststormarna kommer. Jag är ganska övertygad om att du kommer med något tjusigt då också...

Viola sa...

Blir alldeles salig utav dina bilder..underbara, så du har varit i mina trakter igen, när ska man få se dig här..kram

Jane sa...

Fantastiska bilder, Anette! Förstår att det var en "lisa för själen", så vackert och rofyllt.
Själv har jag tillbringat kvällen med att läsa instruktionsboken för nya bilen och där emellan rest mig från soffan då och då för att titta ut genom fönstret på underverket ;))
Ha en skön lördag!

Pysselfarmor sa...

Supervackert - det gjorde du rätt i att åka dit!

AnnaKK sa...

Åh, så vackert - och i verkligheten är det ju alltid ännu några snäpp bättre än på bild, så nog förstår jag att du var glad åöver ditt val av "fredagsmys"! :-)

Jo, ibland hade man ju hellre velat filma än fota - som med älgarna tex. Men det lär väl lösa sej härnäst man byter kamera, för nu är det väl full HD-filmning i alla nya systemkameror???

I kompaktkamerorna har det ju funnits filmmöjlighter mycket längre, men de enda filmsnuttar som har blivit till i min nuvarande sån har skett av misstag, för att ratten har vridits över till det läget "av sej själv" utan att jag har märkt det... <:-) Fast med nån av mina tidigare kompakter filmade jag ibland, tex när sonen showade med sin dåvarande leksak; en fyrhjulig liten motorcykel. Han var rätt haj på att sladda och köra på bakhkjulen osv med den, och det gjorde ju sej bättre på film än på stillbild. :-)

Della sa...

Kanonfina bilder, annette! Du var verkligen på precis rätt plats vid rätt tidpunkt. Bra val!

Tristan sa...

kjempefine bilder av solnedgangen. Og flott at vi har slike dager som i går.

Nilla sa...

Vilka fantastiska bilder! Jättefint...

Inger sa...

Men milda makter så fint...njuter verkligen av dina bilder, kan ju bara ana att du är helnöjd över ditt val.Du är en fena på detta att fånga rätt ögonblick med kameran, undrar om du inte valt fel yrke min vän...Ha en fin helg..kramen,,

Elisabeth sa...

Underbara bilder!
Och säkert hade du lika skönt varmt väder som vi, förstår du tyckte det var en lyckad kväll!
Ha nu en bra fortsättning på ledigheten, även om det är mycket som ska bli gjort.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka fantastiska bilder!

Kram Annica

Wendy sa...

Nice pictures. :)

paula i pörtet sa...

Ojoj, bilderna man kunde mörda för...
Osannolikt vackra, och jag förstår att den dagen o några till var räddade!
Att åka E4 är väl alltid det sämsta alternativet, om man inte befinner sig i en ambulans kanske...
Här blåser alla de fina höstfärgerna bort, men så gör också älgflugorna och det tackar vi speciellt för!
Kramen