söndag 11 september 2011

Jag blev förälskad i en häst;)

Nu tror Ni jag fått "pippi" på bildspel, inte är det så, men just nu har jag fotat sådant som jag vill visa fler bilder av och då är bildspel ganska så behändigt tycker jag!

Jag är i grunden livrädd för hästar, men jag vet sedan tidigare att "riktiga" hästar är jag inte rädd för, hade förmånen igår att vara på Skogens Dag i Ljusfallshammar och där träffade jag "riktiga" hästar, så fiiiiiiiiina!

Var i övrigt en fantastiskt trevlig dag och trevligt arrangemang, har lovat skicka lite bilder till föreningen som håller i detta, gör jag så gärna, och Ni lär oxå få se mer;)




Kizoa slideshow: Skogens Dag Ljusfallshammar - Slideshow


Ja, och så var den här helgen slut i ett "nafs" den oxå, borde nog vara en dag ledigt till tycker jag, för jag har inte hunnit med (alltså inte prioiterat;) det jag borde gjort här hemma:)

Ha en bra start på veckan!

annette

7 kommentarer:

Pumita sa...

Jag är också rädd för hästar. De är ju så stooora. Eller det är ingen fara om jag är på lagom avstånd, då gör det inget. Den här ser snäll ut. ;)

Bonnfrua sa...

Det där är en "riktig häst. Men om det är nordsvensk eller ardenner eller nåt annat vet inte jag! "En häst med stövlar" kallade syrran dem för när hon var liten och det är en rätt talande beskrivning.
Hoppas du får en bra start på en bra vecka!

AnnaKK sa...

Nu vet jag inte hur många hästar maken har under huven på sin skogsmaskin, men ingen av dem ser ut så där iallafall - vilket jag kan tycka är lite synd, för visst är det en härlig pjäs du har hittat! Ardenner, eller???

Pysselfarmor sa...

åhhh vår häst hemma på gården ;-)))
den körde pappa timmer med - Nurmi hette han! Stor, men jättesnäll. Jag lekte alltid runt hans ben och kröp upp i krubban och myste...

Viola sa...

Vilka underbara bilder på denna vackra skapelse...är uppvuxen med ardennerhästar på mina morföräldrars gård men har en stor respekt för dessa ståtliga och stora djur, ha en bra start på veckan, vädret kunde ju vara bättre...kram

annette sa...

För Er som undrar så är det en ardenner!

Jane sa...

Åh, vilken go´bit! Älskar ardennerhästar, synd att man inte ser dem så ofta längre ...
När jag var i 10-års åldern fick jag alltid rida på bondens häst på sommarlovet. Mäktigt med en så stoooor häst och att kunna styra den med tyglarna - det var himmelriket - till skillnad mot de små russen som var hemma på ridskolan :))