söndag 25 september 2011

Höst!?

Hade idag tänkt hitta lite hösttecken i naturen, härligt mustiga färger på löven hade jag väl förväntat mej.

Visst fanns det väl ett och annat löv som antagit annan färg, men inte så där vackert som det kan bli vissa år, hittade nog mer sommarblommor än höstlöv faktiskt, och lupinerna har visst börjat om med nya blommor, fanns massor av nya fina exemplar!

Ur led är tiden är det någon klok människa som sagt, och det stämmer nog ganska så bra här i Östergötland där det under dagtid nästan är sommarvarmt!

Och egentligen tycker jag det är ganska så skönt det;)



Önskar alla en fin start på veckan!


annette

11 kommentarer:

Ninni sa...

Så vackert! Ja, det ser ut som sommar men inte om man tittar på träden som skiftar i olika nyanser av brunt. Även jag njuter av solen och värmen...det är ljuvligt!
Kram!

Nette Cecilia sa...

Du hade nog samma problem som jag sommarblommor finns det ju hur mycket som helst ,här verkar det bli natt frost inatt för första gången så få se om det blir någon ändring då ,kramis ,Nette

Bonnfrua sa...

Även jag såg blommande lupiner idag. Och visst är det härligt med blommande blommor så här pass sent på året ändå!
Önskar även dig en bra arbetsvecka!

Morten Pedersen sa...

Det er alltid flott med fine blomster og vakre farger samt bilder.

UllaMona sa...

Här blommar träden i alla olika nyanser av gult/rött/grönt höstfärger.
Vi har också haft en härlig dag, jag tog faktiskt en långpromenad i det underbara vädret...en lisa för själen.
I morgon ska jag börja jobba och känna hur det känns...vill egentligen inte men vad göra..hoppas din vecka blir fin.
Kram

Jane sa...

wow, sommaren är tillbaka, underbart ;)) Jättefina bilder som man blir glad av. Hela veckan ska tydligen bli varm och skön, det är bara att njuta.

Ragnvi sa...

Här uppe börjar höstfärgerna faktiskt komma...om man orkar lyfta blicken o kolla...men hittade faktiskt pinfärska vildhallon häromdagen!
Förstår att du är trött...tur att du ändå orkar komma ut o fota lite! Underbar bild från Arkösund!
Jag är också jäkligt trött...men inte av jobbet utan av kropp o knopp...
Kramen!
Ragnvi

Bonnfrua sa...

Hej igen. :-)
Jag har testat att få bilderna större men fast att jag sparar dem som små blir de gigantiska! Men jag gerinte upp, rätt vad det är så kaskne allt mitt testande ger resultat i blogge också.
Så tack för hjälpen och beskrivningen ed hur du gör! Det värmer att du tar dig tid att berätta för mig om hur man "knackar kod" (fniss).

Önskar dig en bra vecka, och kom ihåg att bloggen är till för dig och inte tvärtom.

Kram

Viola sa...

Härligt att dessa rara inte släpper taget, hoppas på en lika solig dag som helgens..varit underbart väder och det märktes i butiken, många som gjorde utflykt :) nu har jag två lediga dagar och imorgon bär det iväg till vattenhålet, ha en bra jobbardag, KRAM

Della sa...

Fantastiskt med sommarblommor i slutet av september.

Anonym sa...

Klart det är härligt när sommaren dröjer kvar även i hösttid!

Kram Tott