fredag 19 augusti 2011

Tekopp

En av våra supertrevliga och superduktiga vikarier som vi haft i sommar arbetade sin sista dag idag.

Då vi tyckt så bra om henne så köpte vi en liten avskeds och tackpresent, så hon verkligen fick känna att hon gjort en verkligt bra insats.

Om ett år blir hon Leg. Biomedicinsk Analytiker, och då hoppas jag verkligen att hon får en anställning någonstans inom vår organisation, om hon vill det förstås!

Passade på att fota presenten som bestod av hennes favoritte, en tekopp och en tekula i matchande färg.

Ja, jag har redigerat bilden lite oxå;)


Ha en skön fredagskväll!


annette

Nr 338 av 365

10 kommentarer:

Jane sa...

Låter som en spännande kombination - choklad och chilite´ :)
Roligt att få känna sig uppskattad!
Hos oss är det en enda salig röra, ingen rektor än, en tjänst drogs in på fritids så där förlorade vi värdefull resurs i skolan och idag meddelade den nyanställde (sedan 1:a aug.) att han inte var anställd på de premisserna (färre personal) så han tänker sluta :/ Vi har inte kunnat göra färdigt scheman för raster och resurser p g a detta ... känns lite stressande när skolan börjar på måndag :(

annette sa...

Jane!

Totalt kaos låter det som Ni har, iband önskar jag att jag vore som den person som helt sonika slutar när det är som hos Er nu, eller som hos väldigt ofta.
Men har man valt ett ett yrke med lite specialutbildning inlagt så finns det ju inte så många arbetsgivare att välja på.
Hoppas verkligen Ni får ordning på det hela så Ni får lite arbetsro när skola startar!

annette

Bonnfrua sa...

Tänk så härligt för vikarien att få sådan uppskattning!
Biomedicinsk analytiker är helt klart jobbigare att säga än labb-ass. :-) Men man kanske förolämpar er om man säger så?

Kul att du gillade min redigering, tanken var ju att lilla damen skulle liksom stå ut ur bilden, synas ordentligt.

Du överlevde första veckan! Nu kan du njuta av nyputsade fönster (snart) och ledighet (nu)!

annette sa...

Bonnfrua!
Jag tar inte illa upp, fast i vardagligt tal så säger vi ju BMA;)

annette

Bonnfrua sa...

BMA har jag ärligt talat inte hört! Men så jobbar jag ju inte i landstinget heller utan lämnar prover på VC oftast till uskor som klickar på datorn och kollar så provet är beställt osv.
En kar nackdel av vi kommunsyrror inte kommer åt landstingets journaler.

Men nu är det helg!!!! Och jag har lärt mig ngt nytt!

annette sa...

Bonnfrua!

Då är vi minst tre grupper som tycker så.
Ni, Usk och vi inom lab, kommun och landsting borde ha samma journal och labbeställningssystem, tänk så mycket enklare det skulle vara då.
Men vi gräsrötter har ju inget att säga till om;(

BrittMarie sa...

Duktiga vikarier ska man vara rädd om. Säkert uppskattade hon er present, och kommer kanske åter när hon är färdigutbildad BMA
Kram

Della sa...

Jag kunde väl anan att du hade redigerat lite också. :-) snyggt. Undrar hur ett sådant te smakar. Jag dricker grönt "rent", eller med jasminsmak.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Det var inte snällt att önska henne en tjänst i er organsiation med tanke på hur de behandlar er *fniss*

Fin present med tanke bakom:)

Kraaaaam Annica

Elisabeth sa...

Men bara en mycket subtil redigering va?....
;-D
Snyggt, speciellt med ramen runt!