lördag 13 augusti 2011

Tassar

Tack Della, jag funderade och funderade och kom på att fönsterputsarn kommer nästa lördag, finns ingen anledning att då lägga krut på städning idag;)
Hittade nog minst två temabilder till från dagen, så här kommer en och det är Bosse som "tassar" i det nyslagna gräset, att han sa sig vara där som "gräspackare" tar jag ingen hänsyn till, han tassar så fint i mina ögon;-))


Vilken fantastisk dag det har varit här idag, sensommar när det är som allra bäst!


Ha det gott!


annette


Nr 322 av 365

7 kommentarer:

AnnaKK sa...

Nu blev jag nyfiken på varför det nyslagna gräset lastades på en vagn!? Förr i tiden brukade man ju hässja det, och isåfall fick det ju ligga kvar på marken och torka till sej lite grann innan man hängde upp det på tork. Men det här skulle tydligen framtas iväg nånstans... Vart och varför??? 8-)

/Nyfiken i en strut

annette sa...

Anna!
Just där kunde dom inte ha en hässja, skulle tranporteras en liten bit till en gård, för att torka till lite och sedan upp på en hässja!

annette

Della sa...

*hihi*... tassar... :-)
Bra att du tog det lugnt med städningen.

annette sa...

Della!

Vidare kommentarer är väl överflödiga vad gäller "tassa";-))

Jane sa...

Det där är sommar för mig :)
Här har det varit strålande väder men med en liten aning höstluft och svala vindar, riktig sensommar.
Har försökt fixa lite med mina bilder jag tog i Furuvik, ca 200 ... ett evighetsjobb så jag tröttnade :))

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Riktigt härlig dag:) Trodde man nästan inte när det var så himla kallt tidigare i veckan. Här har vi satt upp balkongräcket på kortsidor och efter det tog vi en tur till badsjön:)

Kramkram

Elisabeth sa...

Så är det!
Håller på att gå igenom mina bilder på sammat tema, ja alltså slåtter!
Fina bilder du hade därifrån!
Mina får du se sen i "tinninga"!
:-D