söndag 14 augusti 2011

Slåtteräng

Det var en fantastiskt trevlig stund jag hade på slåtterängen, visade sig att två personer kände jag igen sedan förr, men hela "gänget" var supertrevliga och bjöd verkligen på sig själva.

Kommer väl att sluta med att jag kommer att vara med själv vid dom arbetstillfällen som är nästa år;)


Städningen skippade jag ju mer eller mindre, men tvättar kläder gör jag just nu, måste ju vara hel och ren när jag börjar jobba imorgon i alla fall;)

Ha en fin söndag!


annette

8 kommentarer:

Jane sa...

Vad det ser härligt ut och vilken gemenskap det var förr i tiden när man arbetade tillsammans sådär. Något vi har att lära av kanske?!
Hoppas du får en bra start på veckan, själv ska jag sitta tillsammans med stadens bildlärare och gå igenom den nya läroplanen i bild ... allt för en likvärdig utbildning. Kan bli rätt kul :)

Morten Pedersen sa...

Flott serie med bilder. Det bringer en virkelig tilbake i tid.

Bonnfrua sa...

Så talande bilder. Krattorna var lite olika, någon såg ut att vara av det gamla slaget med "plugg" som räfspinnar och så fanns det något plastigt. Men vilket jobb man hade förr när det här var jobb och inte hobby!

Hoppas din dag blir bra med tvätt och allt!

UllaMona sa...

Vilka Härliga Bilder, jag kan känna doften av nyslaget hö och känner gemenskapskänslan...barndomsminnen från södra lapplands inland och fjälltrakter.

Hoppas att din arbetsvecka startar bra...jag har redan kommit in i arbetslunken...men ser fram emot ledighet i slutet av aug.
Kram

annette sa...

Gemenskap är nog den känsla jag har själv inför detta, fanns även några barn med, men dom var inte stilla en sekund så några bilder blev det inte på dessa.
Tror kanske vi skulle må bra av att ta ett steg tillbaks i tiden emellanåt, gemeskap och sammanhållning vet många inte vad det är idag!

annette

BrittMarie sa...

Det ser fantastiskt mysigt ut det här när ett gäng samlas och sköter ängen tillsammans i gammal anda. Jag tror det är väldigt viktigt också. Enligt ett tv-program jag såg för en tid sedan bevaras vissa växter enbart genom detta sätt att sköta ängen. Nog vill vi ha kvar alla gamla växter och örter, om det går.
Kram och hoppas det blir ok att börja jobba igen i alla fall!

Della sa...

Trevligt att få se mer. Dom ser ut att ha en fin gemenskap när dom arbetar.

Anonym sa...

Åh vilka mysiga foton!!!

Kram Tott