tisdag 2 augusti 2011

Skarp

Skarp/Skarpt kan ju ha flera betydelser, i alla fall i min språkvärld;)

Det gemensamma för dessa två bilder är att dom är ganska så skarpa, trots macro utan stativ.


Humlan har riktigt skarpa = snygga vingar!

Här är det skarpt i form av att det är vasst, och det riktigt ordentligt;)


Ännu en underbar dag har vi fått njuta av här, undrar hur det skall gå att vistas i Stockholm imorgon om det är lika varmt, det löser sig nog, finns väl vatten där oxå;)


Ha det gott!


annette


Nr 303 av 365

6 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Den ene vingen er skarp og fin, men den andre har noe bevegelse i seg. Det site bildet har en fin dybdeeffekt.

Photos by Storm sa...

Fina bilder och särskilt den andra. Humlor i närbild ser väldigt mjuka och lena ut. Ha det bra/Lis

Jane sa...

Humlor är fascinerande, tycker jag. De ser så goa ut så man vill klappa dem :)
Apropå skärpa, min son hade köpt ett nytt objektiv i Singapore ... otrolig skärpa och så ljusstarkt (men tungt). Jag blev riktigt avundsjuk, här i Sverige kostar det runt 9-10000:-, suck!

Bonnfrua sa...

Sedärja! Snygg humlebild! Och smart tolkat! :-)
Varit på US idag som patient. Urk! Är inget bra på det... och inte blev jag klokare heller. Men när jag gick där i korridorerna tänkte jag på dig... att du har semester och absolut inte var innanför dessa väggar. :-)

Anonym sa...

Den undre bilden tokdiggar jag! Så snygg!!

Kram Tott

AnnaKK sa...

Å nu vill jag se dina skarpa fot-porträtt här också! :-D

Egentligen handlar det väl mest om att bli bekväm i rollen som fotograf - när man väl är det så tror jag att det kvittar om man ligger i en buske ute på landet och fotar småkryp eller om man traskar omkring mitt i storstan och fångar gatulivet...? Jag menar, jag blir lika generad om grannen råkar köra förbi i bil när jag fotar myror i en stack invid vägkanten, som jag blir när jag blir upptäckt av någon jag riktat kameran mot i Malmö. <:-)