torsdag 4 augusti 2011

Sj, sj gamle vän!

Ja, eftersom jag tycker om att åka tåg och en period för några år sedan dagpendlade mellan Norrköping-Stockholm så känns det lite tragiskt att en gammal "vän" som har fungerat så bra numer har stora problem.

Fast det är oxå fel att skylla allt på Sj, för allt är inte deras fel, igår upp till Stockholm blev vi 50 min försenade pga av signalfel, och detta har Trafikverket ansvar för.

Finns inget att klaga på i sig egentligen, bra information hela tiden, fast visst blir man lite betänksam och undrar när man skall komma fram, dagen innan hade det stått tåg både lite här och där i flera timmar.

På hemresan stannade vi helt plötsligt utanför Nyköping, snabb information även då, fast då kunde jag inte låta bli att skratta när beskedet var lokfel;)

Det fixade lokföraren på egen hand så det blev inte så långt stopp!

Men visst har det blivit ngt helt fel, när jag dagpendlade under ett års tid kom jag försent till jobbet tre ggr och kanske lika många ggr sent hem!

Beundrar personalen som orkar!!

Lite "måsten" att ordna med nu, men återkommer hit senare!

Ha en bra dag!

annette

6 kommentarer:

Jane sa...

Hoppas du hade en trevlig dag i Stockholm i alla fall :)
Det är tur att man inte är beroende av tåget, fast å andra sidan kan man bli riktigt försenad med bil också. När jag åkte ner till Stockholm i måndags höll de på med asfaltering på motorvägen vid Uppsala ... inte kul i värmen ...

Viola sa...

Visst är det olika faktorer som spelar in...men det är inte kul när man aldrig känner att man kan lita helt på gamle SJ..

Hoppas du ahr en skön sommar, har du börjat att jobba ännu???

Ha det gott, kram

Bonnfrua sa...

Hoppas du hade det bra i huvudstaden! Länge sedan jag åkte tåg, saknar det ibland men är glad åt att jag slipper pendla!

Morten Pedersen sa...

Fint bilde av tåget hvor det lange lyset i taket gjør seg flott.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

SJ... ja du vet ju vad jag tycker...

Kram Annica

AnnaKK sa...

Jag gillar att åka tåg för det mesta, men inte när det är alldeles knökafullt med folk och luftkonditioneringen dessutom har lagt av. Vilket faktiskt händer rätt ofta på de här Öresundstågen som jag "luffar" med. :-/ Förseningar på 5-10 minuter hör till, och man blir nästan mer förvånad om tågen kommer i tid än om de är en kvart-tjugo minuter sena! <:-) Men hur man än vrider ovh vänder på det går det för det allra mesta fortare (och blir billigare) att ta tåget än att köra bil själv vart man nu ska - så jag tänker inte vara gnällig! :-D