söndag 21 augusti 2011

Outtröttlig Eget Tema

Var ute en sväng på min "slåtteräng" idag, lite nyfiken på hur det såg ut efter att den blev slagen med lie för en vecka sedan.

Såg lite fattigt ut vid första anblicken, men så helt plötsligt så fick jag se lite blommor i kanten på en liten glänta där man inte slagit med lie.

Lite smått salig blev jag när jag fick se en massa slåtterblommor i full blomning, då kan man väl säga att den blomman är outtröttlig!?
Sommaren är inte slut ännu, det är bara lite sensommar;)


Ha en bra start på veckan, blir troligtvis lite osynlig i början på veckan, fullt både dagar och kvällar!


annette

Nr 347 av 365

12 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Härligt med sensommarblommor!

Önskar dig en bra vecka!

Ninni sa...

De är verkligen söta de små slåtterblommorna. Jag har bara sett dem vid strandkanten på ön aldrig på en äng. Fast av namnet att döma passar de väl bättre där.
Jag tror på dig...det brukar gå ganska snabbt att vänja sig. Det värsta är väl att komma upp på morgonen första dagen. Jag är van att vara uppe sent och sova så länge jag vill ;)
Hoppas veckan ändå blir bra för dig!
Kram Ninni

Inger sa...

åhh herrejisses vilken blomsterbild, jag får ståpäls så grann....kramkramen,

Jane sa...

Härligt med en sensommarbild som påminner om att sommaren inte riktigt är slut än ... eller är den det? Från mitt fönster kan jag se en orangefärgad lönn ... redan!!!

Elisabeth sa...

Åhhhh så vacker!
Och jag förmodar att den är superliten!
Mycket vackert presenterad av dig är den också.
Här har det regnat till och från nu i dag. Men solen skulle komma till kvällen.
Jobba du på ett par dagar med både det ena och andra. Precis vad jag varit tvungen att göra några dagar precis innan... :-)
Ha en fin start på veckan!

Elisabeth sa...

Men jag har väl ändå inte varit borta i veckor!!!?
Du har ju hunnit gjort hur många inlägg som helst såg jag nu när jag gick bakåt!!!
:-D
Människa som du rusar på! :-)
Nu ska jag försöka hinna med att läsa alla också!

AnnaKK sa...

Även om solen skiner lite emellanåt nu i eftermiddag så tycker jag det känns mer som höst än som (sen)sommar. Men det gör inget - för den här delen av hösten gillar jag. :-)

Ha det fint!!!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Fint skimmer runt blomman!

Kram Annica

Rantamor sa...

Vilken vacker outtröttlig blomma du hittade...Såg ut som en fjällblomma ???

Della sa...

Det är fantastiskt vilka detaljer som kommer fram när man tittar på blomman så här nära.

BrittMarie sa...

Slåtterblomman var något nytt för mig. Vad fin den är! Fint tagen bild också förstås!!
Kram

annette sa...

Elisabeth, det kändes som veckor Du varit borta med Dina inlägg och kommentarer, så jag matade på och hoppades att Du skulle vakna till liv igen;)