måndag 15 augusti 2011

Offentlig Inrättning

Googlat lite på det här temat, verkar kunna vara vad som helst egentligen, hade nog tänkt lite mer på typ Statliga eller Kommunala inrättningar, t.ex. regeringsbyggnader, rådhus och dylikt.


Men det gäller tydligen oxå bygdegårdar och en massa annat, så då drar jag till med Länsmanstugan från Fatmomakke Sameby;)

Och allmän är den i alla fall sommartid, då vi turister kan gå in igenom den öppna dörren;)

Kanske skall se till att göra lite annat en stund, typ laga mat och diska, arbetsveckan tog ju inte slut bara för att måndagen är gjord;)

Just nu regnar det här, och det tycker jag är bra för då kanske AIK;s och våra egna supportrar håller sig lite lugna här i stan ikväll;)

Fast lite synd för då kan jag inte gå ut och fota "dom"!



Ha en bra kväll!


annette

Nr 328 av 365

10 kommentarer:

Jane sa...

Det är nog bra om det regnar, som du säger, annars lär nog flera av fotbolls"huliganerna" hamna på en annan offentlig inrättning ... i alla fall en inrättning ;))

Ninni sa...

Du är ju snart klar med 365-utmaningen...ska du vila resten av året?
Offentlig inrättning...varför tänker jag på en toalett? :)

annette sa...

Ninni, det finns redan ett sådant tema;)

annette

Elisabeth sa...

Ursnygg bild med en så himla rätt redigering!
Jag hade nog också behövt slå på det temat, du löste det bra.
Är trött så det blir bara dessa rader, fullt upp som vanlig.
Ha en superfin tisdag!

Viola sa...

Vilket underbart foto..behöver din hjälp, ska nu inköpa mig en "finare" kamera, kan du tipsa mig på någon som du tycker är bra...:) ha en bra dag, kram

AnnaKK sa...

Ser extra ålderdomlig ut med den redigeringen. Gillas! :-)

Och tänk att folk bodde i såna stugor för egentligen inte alls så-å-å-å himla länge sen. Vi moderna människor skulle väl knappt ens kunna tänka oss en övernattning där mitt i sommaren... <:-) Iallafall inte utan täckning på mobilen och bärbara datorns internet, inklusive ett elverk så vi kan ladda dessa mojänger ifall strömmen på batterierna skulle ta slut! ;-)

Della sa...

Från en som aldrig frågat förr: Var det igång liksom eller var det typ museum?

Della sa...

Svar: Tack för massor av info! :-)

Anonym sa...

Gillar din tolkning!

Kraaaaaam Tott

Pysselfarmor sa...

Men oj! Det är ju hemma hos mig nästan i varje fall...jag har en gård i södra Lappland...ca 8 mil från Fatmomakke. Jag bor i Tumba, Stockholm men är där så ofta jag kan.

Har du anknytning till Fatmomakke?

Hur som så är det ett himla läckert foto av stugan!