tisdag 23 augusti 2011

Lortig

Det var så lockande att komma till 350 så jag kör ett inlägg till:)

Lort och smuts torde väl vara ganska så likartat, för jag brukar nog använda ordet smutsig om spisen ibland!

När jag lagade till en kycklinggryta till mina gäster i söndags, så blev det i slutet när champinjonerna skulle ner överfullt i grytan!

Resultatet av att jag skulle "knöla" ner champinjonerna blev en riktigt lortig/smutsig spis

Men innan gästerna kom så var givetvis all lort borttagen och spisen blänkte så fint!

Fast nu skall jag ut i köket och lorta ner lite igen, sedan måste jag ut en sväng i den sköna kvällen, tur jag jobbar i stan imorgon, så jag inte behöver gå upp förrän 05.00;)


Ha en skön kväll!


annette

Nr 350 av 365

5 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Likadan gjutjärmsgryta som jag har ser jag! Vad festligt att ta fram kameran när det puttrar över å spiseln! Och grattis till 350! Bara 15 kvar!

Anonym sa...

Vilken lyx! Sovmorgon;)

Om du orkar vara vaken till tio tycker jag att du ska kolla på tv. SVT2 visar en film som Sebbe, en kille jag känner gjort. Han är från Norrköping och har bland annat varit i Cannes med filmen:) Denna film har jag inte sett men jag har sett andra filmer han gjort och han är duktig!!

Kraaaaam Tott

Morten Pedersen sa...

Nam man kyllinggryte.

Della sa...

Det var en rejäl skillnad på före och efter det!
Vilken fantastisk kväll det var igår. Gick en lång promenad med kameran.

Jane sa...

Vad sugen jag blev på gryta nu ...
Det blir nog sådan till helgen :)