lördag 13 augusti 2011

Jordbruk

Jordbruk undrar Ni, ja jordbruk som det utövades förr är det här en bild på;)

Om någon tror jag är "bakis" idag efter kräftskivan så tror Ni fel, blev helt alkoholfri för min del för jag skulle upp tidigt och köra bil, och då är jag "stenhård" med alkohol!

Har idag fått uppleva något jag aldrig upplevt förr, och det är att se människor slå "min" blomsteräng med lie, precis så som man brukade jorden förr!

Visste om att det skulle ske idag, så när jag kom dit hade jag tur och träffade ordföranden i den förening som sköter om detta, frågade om jag fick fota och det fick jag ju;)

Det kommer nog fler bilder härifrån utanför 365, men inte idag.

Funderar just nu på om jag verkligen måste städa lite ordentligt, innan måndag eller om jag kan lyckas förtränga det;)


Ha en fin kväll!


annette

Nr 321 av 365

4 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Hvor er Emil?

Della sa...

Om du anstränger dig lite så kanske du kan förtränga det. Det vore väl trevligt! :)
Jag tittar gärna på fler bilder från din äng.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hoppas du förtränger städningen!!!

Här har vi fullt upp med nya familjemedlemmen som tassar runt och gömmer sig. Vi sprang runt i huset en hel timme utan att hitta busfröet

Kram Annica

Bonnfrua sa...

Att slå med lie är inget för en lekman! det är skitsvårt, jag har aldrig lyckats för det kräver styrka, teknik och uthållighet! Så gubbarna på bilden är beundransvärda!