fredag 12 augusti 2011

Hobby

Har väl knappast undgått någon att en hobby jag har är att fotografera, och då några av Er som jag bloggar med varit på Fotografiska uppe i Stockholm och talat väl om den platsen, så var det en av anledningarna till mitt senaste Stockholmsbesök.

Kan bara säga att har Ni vägarna upp mot Stockholm, så är det värt varenda krona det kostar att gå in på Fotografiska.

Så oerhört mycket intressanta bilder att titta på och lära av!

Ni som varit där vet om de stoooora fönstren ut mot vattnet, där fångade jag den här bilden.

I grunden en ganska så misslyckad bild, för kameran var inställd på inomhusfotografering och inte att fota ut mot sol och klarblå himmel.

Vet inte vad jag skulle kunnat gjort annorlunda med bilden, tycker om den, men en favoritbild kan ju alltid bli bättre!

Nu skall jag leverera Kräftorna till kvällens Kräftfest, sedan får det bli en tur ut i solen med kameran innan det är dags att "svida" om till "kräftklädsel";)


Ha en fin kväll!


annette

Nr 320 av 365

8 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Superfint bilde med sommerstemning. Du får ha en flott fredag.

Della sa...

Kul att du gillade Fotografiska. Jag har också en bild från det fönstret. :-)
Ha så trevligt ikväll!

Jane sa...

Härlig bild, gillar att kvinnan blev som en siluett.
Har fortfarande inte hunnit med Fotografiska men det står högst på "att göra"-listan :)
Jag har varit i Furuviksparken några timmar idag så nu har jag lite bilder att gå igenom. Ha det så trevligt på "kräftisen" :)

Toja sa...

Jättefina bilder! är själv interesserad av bild etc :)

Hälsa gärna på i min blogg där det bjuds på humor, stand up, muscicerande och andra rolighter :)
http://www.aglepta.blogspot.com

Elisabeth sa...

Jag gillar absolut denna bilden. Den mörka siluetten mot den vita båten gör hela bilden!

Hoppas nu din kräftkväll blir riktigt lyckad och trevlig. Själv har jag jobbat. Och du, det blev köttkorv med stuvad blomkål... en av mina favoriter!

Ragnvi sa...

Morning! Hoppas kvällen igår blev trevlig!!! Såå längesedan jag åt kräftor...
Dina foton är som alltid jättefina! Säger allt!
Kollade lite extra på killen på "plattan"...tyckte ett tag att han påminde om Mårten Andersson...är nog fel ändå...
Hoppas vi får se foton från Sälen också!
Du har rätt...skrutthuset är fortfarande osålt...suck!
Kramen!
Ragnvi

Ninni sa...

Visst är det värt ett besök, Fotografiska. Jag gillar din bild med siluetten mot den vackra utsikten.Tror nästan att jag har någon liknande från ett av mina besök ;)
Ha en fortsatt skön lördag!
Kram NInni

Anonym sa...

Skulle allt vilja se dig UTKLÄDD till kräfta;)P (för det var väl det du menade med kräftklädsel?*fniss*)

Superfin bild. Snyggt med silhuetten framför den vackra utsikten

Kram Tott