fredag 19 augusti 2011

Feeling Blue, Eget Tema

Pysselfarmor hittade hit och det visade sig att hon har en gård uppåt Södra Lappland där jag var i somras.

Fick en otroligt stark lite vemodig längtan, att åka upp dit direkt igen!

Kom då på en bild som är från hemresan när vi passerat Stekenjokk och kom ner till Stora Blåsjön tidigt på morgonen, kanske inte var riktigt så här blått som jag redigerat bilden, men min sinnesstämning känns helt rätt med den blå färgen just nu!

Ha det gott, återkommer jag inte på ett tag så har jag dragit norröver;)


annette

Nr 339 av 365

7 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Nämen oj! Nu blir jag litet blyg
;-)

Kan jag säga att jag är glad att du längtar just till de platserna...jovisst...jag tycker naturligtvis att den delen av landet är vacker.
Återvände hit för att ge dig länkar till min
Hantverksblogg där många bilder därifrån finns
http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

å så min andra fotoblogg
http://pysselfarmorsbilder.blogspot.com/

Finns kategori Lappland

Vi åker upp påsk och somrar - ibland jul och nyår. Bor och jobbar i Stockholm och tänker mig när jag blir pensionär att vara mera där, men inte flytta helt. Har barn och barnbarn i Stockholm och så har jag bott här i södern sedan 1968, så jag njuter också av kulturlivet, att gå kurser och allt sådant som inte finns där. Men att ha båda delarna är fantastiskt tycker jag!
OM ni åker upp nästa sommar (eller någon annan gång) hör av dig - vi kanske finns där då så att ni kan komma förbi.
Vänligen Gun-Wivi

Jane sa...

Kommer att tänka på en favoritlåt med Björn Skifs - Blå, blå vindar och vatten - passar perfekt till din vackra bild!

Della sa...

Det är klart att ett ställe med namnen Stora Blåsjön ska redigeras med mycket blått. Ser ut att vara ett vacker plats. Så långt norrut har jag inte varit, men jag blir sugen.

AnnaKK sa...

Vad läckert fotot blev i så mycket blått - ibland ska manverkligen inte tveka för att ta ut svängarna rejält i bildbehandlingen. :-D

Bonnfrua sa...

Feeling blue... det ser man i den blå bilden men ändå ger solglittret liksom hopp mitt i den blå känslan.

fö så skulle vi till förra sommaren fått läsbehörighet i journalsystemet på försök... än har inget hänt! Vi kommunfolk är visst inte betrodda... eller nåt. :-(

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Det blev jättevackert i blått. Men sen är det ju en favoritfärg för mig oxå:)

Kram Annica

UllaMona sa...

Du är så välkommen norröver, du vet att det finns ett billigt och bra övernattningsställe med skaplig frukost i Vinterstaden. Du har ju adress och telefonnummer ;-)

Kramen