torsdag 25 augusti 2011

December

Och nu fick den glöggflaska som blev kvar från förra året åka fram och bli fotograferad och bli en symbol för december:)



Japp och så var det den sista bilden i årets 365-utmaning inlagd, har använt mej av 10 Egna teman.


Della, min kompanjon i jakten på att bli färdig snabbt, löste sista temat igår utan att använda ett enda eget tema, förra gången vi körde 2009 så tror jag att vi båda två använde 50 egna teman var och satt och jagade in i det sista i december för att bli färdiga!


Grattis Della både till Dej och mej, och tack för fin men hård kamp i år:)

Lite av tanken med mina Egna teman har varit dels att jag inte ville invänta december med julstämning, dekorationer osv, men oxå att försöka få till lite teman som kanske kan användas till nästa års utmaning.


Önskar Jane, Bonnfrua, Pysselfarmor plus alla andra 365;are lycka till med utmaningen, kommer givetvis att följa Er på vägen fram mot målet.


Ett speciellt lycka till vill jag rikta till Elisabeth som kör sin alldeles egen variant av 365, nämligen att lägga ut 365 redigerade bilder under 2011.


Själv är jag nog inte så lämplig att delta i sådana här utmaningar, det vaknar någon liten en med horn på som vill prestera och klara av allt så snabbt som möjligt;)


Tack alla som varit med och hejat på och lämnat så fina kommentarer, har glatt mej mycket!


Ha en skön kväll, här blir det nog till att fira lite;)


annette


Nr 365 av a 365

17 kommentarer:

Bonnfrua sa...

GRATTIS! Det var snabbt gjort må jag säga! Och tack för "lycka tillet".

VAd ska du göra nu? Bloggen kan vill inte bara bli tom så där...???

Njut av kvällen och lättnaden över att vara klar, jag kämpar och ligger än så länge bra till för att bli klar i tid. :-) Ska gasa på mitt avtryckarfinger lite, det har legat av sig...

Kramar

BrittMarie sa...

Grattis till sista 365-bilden! Kul när man får tävla lite också. Sluta nu inte bara att lägga ut bilder! Du kan väl köra egna teman för hela slanten!
Kram

annette sa...

Bloggen kommer inte att bli tom, men det blir lite färre inlägg. Har lite andra projekt under hösten, men fotografera kommer jag alltid att göra;)

Tack för Grattis!

annette

Della sa...

STORT GRATTIS annette! Det har du gjort jättebra och jag uppskattar mycket att vi kunnat sporra varandra. Det vaknar en sådan där lite med horn i mig också ibland även om jag har lite svårt att erkänna det. :-)
Nu får vi lägga in vad vi vill i våra bloggar. Skönt va!

annette sa...

Della, det skall bli jätteskönt att lägga in vad jag vill och att även hinna med att kolla lite mer hos andra.
Skönt att höra att det finns fler än jag som har "små fulingar med horn" som dyker upp lite här och var i livet;)

annette

Morten Pedersen sa...

Jeg tror vi har en gløggflaske stående i et skap her også.

UllaMona sa...

Sällar mig till de andra Gratulanterna...Grattis!

Glöggen du visar tyckte jag var jättegod.

Kramen

Anonym sa...

Sällar mig till kören och säger grattis till er alla som kämpat med att leverera 365 vackra, roliga, tänkvärda och utmanande bilder

Kraaaam
Tott

Pysselfarmor sa...

Grattis....men varför får du horn...det är väl ingen tävling ;-)

annette sa...

Varmt tack till Er alla för alla grattis!

annette

Jane sa...

GRATTIS!!! Bra jobbat Annette :)
Nu ska jag försöka lägga på ek kol jag också så jag inte sitter i december (som förra omgången) och desperat lägger in massor av bilder.
Du firade väl med glöggen?

Susanne sa...

Har sett Della och dig nästan tävlas om att bli klara och är full av beundran över att ni varit så produktiva. Själv deltar jag inte i år, men minns hur jobbigt jag tyckte det var på slutet av förra året för att bli klar i tid.

Grattis!

annette sa...

Jane!

Hinner Du klart så gör Du, annars inte, i vilket fall som helst så gör Du en jättefin insats!

Tack för Grattis!

annette sa...

Susanne, ja det blir lite tävlan med Della när det handlar om 365, och det är bra det för annars skulle det nog inte ha blivit färdigt ens i december;)

Tack för Grattis!

annette

Elisabeth sa...

Du och Della har varit så flitiga! Min fulla beundran.

Och tack för dina vänliga ord om mig! Bockar och bugar, men jag ligger efter och kommer kanske som ni förra året jaga det sista i december!!! Fast det kanske är okay, när det är första året jag kör en utmaning.
Nu har jag i alla fall 144 bilder kvar att göra.
Och hoppas att de kan inspirera dig vidare till nya stordåd här på din blogg!

Stor kram till dig Annette!

annette sa...

Varmt tack Eliabeth, det känns bra att vara färdig och hinna med lite annat i fotoväg,tiden när man jobbar heltid och pendlar blir ju lite knapp!
Ser fram emot att följa Dej på Din Egen utmaning och lära av Dina bilder!
Kram
annette

365 foton 2012 sa...

Hej!
Grattis till genomförd utmaning 2011, bra jobbat!
Nu finns 365+1 foton 2012 uppe (+1 då det är skottår 2012).
Utmaningen drivs i ny regi men med precis samma upplägg.
I år har vi dessutom en facebooksida - 365+1 foton 2012.
Vi hoppas att du vill vara med nästa år också!
Hälsningar från Mia & Ebba