måndag 1 augusti 2011

Café

Vid slussen Brådtom längs Göta Kanal mellan Norsholm och Söderköping finns detta underbara Café, hoppas Ni noterar kaffekannan i porslin som man får kaffet i!!

Så mysigt ställe, lugn, avslappnad känsla, minst lika lugnt som båtarna förs fram längs Göta Kanal, i alla fall om det inte är filminspelning;)


Skulle vara intressant att kolla lite på SMHI, känns nästan som om vi har lite värmerekord på gång, men det är som väl var inte så fuktig luft som förra veckan, utan det går att njuta av värmen!


annette

Nr 301 av 365

7 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Ser onekligen härligt ut!
Glömde ju: Grattis till 300 (och en) bilder i utmaningen! Du är ju snart färdig!

annette sa...

Tack så mycket!!

Morten Pedersen sa...

SÅ idyllisk sted.

BrittMarie sa...

Tack för du tänkte på oss, när det otäcka hände i Oslo. Ingen av oss drabbades personligen, men vi var på väg dit just då. Nu i kväll är vi hemma igen och jag har fullt sjå att läsa igen alla era bloggar. Ni har ju varit flitiga många av er, medan jag "legat i träda". Jättefina bilder har du som vanligt. Vad har du för GPS?
Kram

annette sa...

Britt-Marie!

Oh, fy sjutton då har Ni upplevt allt det otäcka på nära håll, kan tänka mej att Er semester inte riktigt blivit som tänkt.
Saker som vi bara anat via nyheter och tidningar måste ha varit så hemskt att vara med om på plats.

Min GPS heter Navigon 70 Easy, superbra.
Man måste ju efter köp se till att uppdatera kartor, men i paketet ingick väldigt bra erbjudanen som räcker länge på bl.a kartor.
Även jag som är en virrpanna när det gäller att köra rätt, kommer numer fram även om jag gör lite körningar till sådant som dyker upp längs vägen!

Njut nu av lugnet i Västervik!

Kramen!

annette

Anonym sa...

De kompisar som hälsade på oss i lördags stannade över på vandrarhemmet som ligger i närheten och de sa att det var ljuvligt där:)

Kram Tott

Jane sa...

Det ser riktigt mysigt ut, det är ju så vackert också vid kanalen :) Jag har försökt samla lite sådana "gamla" grejor till min kolonin, köpt blommiga kaffekoppar osv. Kul med gammalt som passar in i min 30-tals stuga :)