torsdag 18 augusti 2011

Blomsterbåtar Eget Tema

Tror jag skrev i något inlägg tidigare att jag tyckte mycket om Skeppsholmen i Stockholm, en stor anledning till det är alla fina husbåtar som finns där.

Är ju helt fantastiskt att gå där och njuta gärna en solig dag,ser nästan ut som små trädgårdar på många av båtarna!

Nu har jag strukit färdigt gardinerna, bara att invänta min lyx i livet, fönsterputsaren som kommer på lördag!

Och det är ingen dyr lyx inte, har totalt 33 rutor som skall tvättas, detta gånger två sidor blir 66 till det fantastiska priset av 200 kronor;) Totalt alltså!!


annette

Nr 337 av 365

11 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Deeeet var biiilliiigt!!!!

Hur löser man det temat nästa år? Asch, vet itne än om jag kör ett år till på raken. :-)

Och visst är det så att ögonen är inställda på potentiella bilder till 365:an eller andra roliga kort. :-)

annette sa...

Bonnfrua

Du får bygga en barkbåt, dekorera med en blomma och låta den segla i barnens pool;)

annette

Morten Pedersen sa...

Slike blomsterbåter er det mange av i Amsterdam også.

Viola sa...

Kan du skicka ut den där putsaren till mig, hinner aldrig med att putsa rutor..ha en fin fredag, kram

Jane sa...

Den fönsterputsar´n får mer än gärna ta sig till Gävle :)
Att bo på husbåt är nog jättemysigt under den varma årstiden men jag tror det blir lite "rått" på vintern

Elisabeth sa...

Skicka hit fönsterputsaren sen... ! Det är en order! ASG! :-D
Jättefint val av eget tema! Det verkar vara riktigt viktigt för folk att ha levande växer omkring sig? Spännande!

annette sa...

Hm, många önskemål och lite "order" om fönsterputs;)

Undrar om det inte bara är Jane som får den äran, för "min" fönsterputsare vill bara tvätta fönster i lägenheter, så Sorry!

annette

UllaMona sa...

Det var billigt...fönsterputset alltså...men Annette 33 fönster..oj så ljust det må vara där du bor...jag har bara tio rutor.
Idag skiner solen och fönstren ser för dj...ut.
Kram

AnnaKK sa...

Åh, jag vill ha en sån där blomsterbåt!!! 8-D Den kunde ligga här ute i ån och vara en del av min trädgård. :-) Och när sonen har lyckats kasta ut mej och maken ur huset (som han antyder ibland att han ska! Fniss!!) så kan vi ju bara kasta loss och segla iväg och bosätta oss vid nån annan trevlig brygga...

Della sa...

Oj vad billigt! Tror knappt det är sant.
Vackert temanamn till de vackra båtarna.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Det grämer mig fortfarande att han inte åker ut hit... Mina rutor är skitiga som bara den!!!

Kram Annica