söndag 21 augusti 2011

Avund Eget Tema

Försöker så här på slutet medvetet skapa lite egna teman, som kanske blir användbara och lite kluriga för nästa års deltagare i 365!

Den här statyn finns i Skolparken i Vilhelmina och bär namnet "Pojkarna eller Avunden" gjord av Birgit Lindgren!

Och vad den lille killen avses vara avundssjuk på framgår väl ganska så tydligt!

Ingen toppenbild, blev lite konstigt med ljuset tycker jag!


Har redan lagat mat på morgonen, får gäster på mat senare idag, gamla kompisar som passerar på genomresa och då dom under det här dygnet kör ca 130 mil så behöver dom få lite riktig mat;)


Men nu skall jag ut i naturen en sväng och så får vi se när dom närmar sig!


Ha det bra!


annette


Nr 345 av 365

7 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Det var en fin staty! Och klurigt tema... :-)

Anonym sa...

Vad trevligt med besöka av gamla vänner! Här lyser de som ska vara nära med sin frånvaro...

Kram Tott

Morten Pedersen sa...

Alltid gøy med besøk (vel nesten).

Jane sa...

Det blir en nöt att knäcka nästa år :))
Jag har nog med några jag också ...
Söt staty! Just nu tycker jag att det är svårt med ljuset när solen skiner, det är så vitt ... det var lättare mitt på sommaren faktiskt (när jag fotar alltså) :)

Pysselfarmor sa...

*fniss....den har jag också fotograferat ,-)

Elisabeth sa...

Bra tema idé!

Du kunde ha flyttat på solen en aning för bättre ljus. :-D
Eller använt blixt, eller spotmätt på statyerna, på bekostnad av att bakgrunden blivit överexponerad, vilket faktsikt kan vara snyggt men då behöver statyerna fylla det mesta av bilden.
Eller så sätter du kameran på stativ och tar minst två exponeringas som du lägger ihop i datorn.
Eller...
Nä, nu ska jag vara snäll.
Fin bild, man ser ju helt klart vad det föreställer, OCH att det handlar om avund!
:-D

annette sa...

Ja, ja Elisabeth, mycket man kan göra om man hinner tänka på det i all hast, fast det var en jäkla massa bra tips Du kom med, läggs till och kommer att testas vid tillfälle,skjuter rätt mycket snabba skott när jag är på semester, men "tjöt" gärna på så fastnar det alltid ngt;)
Kul att statyn syns i alla fall;-))

annette