torsdag 11 augusti 2011

Augusti

Gott med svenska Kräftor tycker jag det är, den här stackarn finns inte kvar längre.

Efter att ha blivit fotograferad fick den åka ner i min mage, så den får inte vara tillsammans med sina kompisar i kylen fram till imorgon kväll när dom övriga skall inmundigas!

Fast å andra sidan vet jag inte om det är så kul att umgås med kokta kompisar i kylen heller;)

Men här intas inte Kräftorna med en snaps till varje klo, möjligtvis en snaps totalt sett för min del, annars skulle jag bli värre yr än jag blir av bilden i inlägget innan;)


Ha en bra kväll!


annette

318 av 365

9 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Härlig augustibild! Krondillen brukar vi stå för vid dyliga tillfällen.

Della sa...

Det var snyggt fotad!

UllaMona sa...

Det var mig en ful rackare sedd framifrån...men god.

SV: Vanlig slät rtg till att börja med...de ödslar inte krut på gamla tanter.

Jane sa...

Fin att titta på men ätandet överlämnar jag till andra :)
Var med och fiskade kräftor när jag var liten och det var en upplevelse :))

BrittMarie sa...

Den bilden på dillen och kräftan var så fin att vem som helst borde kunna gilla att äta kräftor!
Kram

Pumita sa...

Du festar till ordentligt... och det gör du alldeles rätt i! Lite svårt att tycka synd om kräftan. ;)

Elisabeth sa...

Mmmmmmmm!!!
Åhhh jag bara älskar kräftor!!!
Och räkor!
Och din bild!
Vet du, innan lillskruttan åkte till scoutlägret så hade hon och jag en räk och kräft frossa! Vi mumsa i oss två kilo! Ett av vardera sort, tillsammans med vitlöksbröd och brieost... SÅ HIMLA GOTT!!!
Och du, här var det ingen nubbe till var klo, inte ens öl till stjärten...
Allt inmundigades till vanligt bubbelvatten med päronsmak. Och det var nytt för mig. Men så otroligt gott när man kände smaken hela kvällen, på ALLA kräftor och räkor!
Ha en riktigt riktigt trevlig kräftkväll!

AnnaKK sa...

Näst efter att vara en kokt kräfta kommer väl (nästan iallafall) att behöva vara den som kokar de stackarna!? Usch, det är inte särskilt trevlig matlagning att vara med om faktiskt. :-( Och förmodligen en stor anledning till att jag inte är speciellt förtjust i att äta kräftor heller... <:-I

Men visst är det ändå en läcker syn med ett stort fat fint upplagda "rödingar" dekorerade med krondill! :-D

Anonym sa...

En snaps till varje klo..jo jag tackar jag... då skulle jag bli aspackad eftersom jag bara brukar äta klor:)

Kram
Tott