torsdag 28 juli 2011

Trend

Verkar vara en trend numer, att nästan överallt så anordnas det olika typer av veteranträffar för bilar, motorcyklar, mopeder och ibland även båtar.

Lite kul tycker ju jag att det är spana, och det är väl så att jag ofta tycker det fanns mycket mer vackra och personliga fordon förr, var lite mer former innan konstruktörerna kom på att det t.ex drar mindre bensin, om bilarna är mer strömlinjeformade!


Nu har jag hittat felet i räkningen av inlägg, inlägg nummer 268 saknas, så det kommer nu, gör så istället för att sitta och ändra alla siffror därifrån och hit!


Idag skall jag ta det lite lugnt tror jag, "tropikhettan" känns här även idag, fast nu kommer det lite regn, hoppas det lättar upp luften lite, men det behöver ju inte komma 40-50 mm och slås en massa åsk-blixtrekord som förra veckan, var tydligen riktigt otäckt har jag fått berättat för mej!


Ha en bra torsdag!


annette

Nr 268 av 365

8 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Regntunga skyar söderut idag, får se om de kommer hitåt. Ren syrerik luft utan klibb vore skönt!

Morten Pedersen sa...

Jeg synes vel vi har hatt nok regn i sommer.

Inger sa...

Javisst är det mysigt med alla dessa gamla fordon. Vi har även haft gamla bilar och traktorer i Stallarholmen. Och visst var de fina förr..Ha det gott i hettan.,.
kramkramen..

Jane sa...

Förr var det mycket snyggare former och t.o.m. jag kunde se vad det var för bilmärken! Nu ser ju alla nästan likadana ut så man får lov att kika efter märkena någonstans.
Mår bättre idag men har ingen ork, slöar lite till :)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Visst är det kul med de gamla fordonen?!! Min favorit är ju bubblan:)Supersöt men livsfarlig ur säkerhetssynpunkt har jag hört

Kram Annica

Della sa...

Ja, onsdagar kör dom nere i hamnen här, men jag har inte varit och tittat en endaste gång den här sommaren. Har nog haft annat för mig.
Nyss kom det världens regnskur, men jag hann plocka in dynorna till stolarna där ute. Vill inte heller ha ett sådant åskväder som förra veckan. Det var rätt läskigt. Och så är jag rädd om min internetanslutning. :-)

Della sa...

Du förresten, jag tar det lugnt med temainläggen ett litet tag nu. Det är kuligare när vi följs åt :-)

AnnaKK sa...

En liten häftig veteranbil av något slag skulle jag absolut vilja ha! :-D

Brukar hetsa på sonen att han måste skaffa sej en RIKTIG Amazon, istället för sin folkrace-dito (som är den vidrigaste bil jag vet!!) - men ännu så länge har han tyvärr inte lyssnat på det örat... <:-)