tisdag 26 juli 2011

Redigerad

Mer eller mer redigerade är ju dom flesta bilderna, men den här bilden fick jag jobba mycket med för att det överhuvudtaget skulle synas någonting, för kameran var inställd för ngt helt annat när renarna dök upp i ögonvrån, och justera inställningarna är det ju inte tal om då!

Lite dimmigt här idag, inte så konstigt kanske med tanke på hur fuktigt det är i luften efter allt regnande!

Ut och röra på kroppen direkt på morgonen skall det bli nu, annars blir det "bortglömt";)


Ha en bra dag!


annette

Nr 289 a 365

8 kommentarer:

Della sa...

Du har lyckats mycket bra med redigeringen. Fin bild. Det blir så där ibland att man bara är tvungen att slita åt sig kameran och ta en bild men kameran är totalt fel inställd. Då är det bra att kunna peta lite med bilden i efterhand.
Fortfarande inget internet hemma. Jag har en känsla av att det kommer att ta tid. Tur att jag inte har semester förrän om några dagar. :-)

Morten Pedersen sa...

Det hender jo av og til at kamera er lite feil innstilt så da blir det å prøve å rette opp mest mulig i ettertid.

Nette Cecilia sa...

Tänk att vi alla har samma dilemma på semestern hinner inte äta o allt sker i en rasande fart,fina bilder du tagit ,kramis Nette

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härlig bild!

Kram Annica

Jane sa...

Snyggt med motljus, siluetterna blev så tydliga då. Upphör aldrig förvånas över att renarna är så "låga" i mankhöjd. Jag trodde de var större innan jag såg en "på riktigt" :))

Bonnfrua sa...

Måste bara fråga: använder du raw och jpeg när du fotar, eftersom du kunde ändra så mycket i bilden menar jag???
Fin bild på för mig sällsynta djur. :-)

annette sa...

Bonnfrua, jag fotar i båda formaten samtidigt, ibland använder jpeg,ibland raw, men jag tycker det är bra att fota i båda, för raw-filen finns ju alltid kvar i element.

annette

Elisabeth sa...

Denna bilden har du lyckats rädda fint!
Ibland blir det bra, och ibland går det helt åt skogen!
Nu gick det ju bra i skogen... Hi hi!