lördag 2 juli 2011

Ranglig

Då det inte gick att vara ute i den oerhört varma och syrefattiga luften här i stan på förmiddagen, så blev det ett besök på på den Dinosaurieutställning som pågår här.

Var riktigt intressant att få titta närmare och läsa lite om dessa urtidsdjur, det som gör det hela lite extra trevligt är ju att 80% av materialet är äkta skelettdelar som man hittat!

"Skitsvårt" att fotografera i en utsällningsmiljö, med massor av människor, lampor, spotligtar m.m, men några bilder blev okej efter att jag mixtrat lite med kameran, och redigerat lite efter.

Nu har det regnat och åskat, men jag tror det blir mer för det är fortfarande väldigt kvalmigt och obehagligt!


Ha det gott!


annette

Nr 248 av 365

4 kommentarer:

Pumita sa...

Klibbigt var det här också. Känns inte så angeläget att gå ut... Åskan försvann iofs snabbt men blir rätt seg av värmen. Smart av dig att ta en repa på utställningen. Lite läskiga ser de ut. ;)

Della sa...

Inget regn här sedan klockan sex i morse. Men klibbigt och kvavt. Åskan har bara mullrat på avstånd.
Utställning verkar vara ett bra tilltag i värmen.

Jane sa...

Ja, tänk när jag arbetade som arkeolog ... inte ett enda dinosaurieben hittade jag, däremot betydligt yngre saker, från brons - och järnnålder. Det skulle verkligen vara spännande att få vara med om en sådan upptäckt som en ny sorts dino som bara funnits här ;))

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh, är det du och jag på bild?;)

Kram Annica