fredag 29 juli 2011

Nos

Vägrar att göra detta söta ansikte till enbart en "nos", hoppas nu bara att det heter nos på en get, för annars finns det en del annat att välja på i djurvärlden, tryne, mule m.m. men jag har nog aldrig hört något sådant om en "getnos"
SMHI!!!!!!!!!!?????????


Kommentarer beträffande SMHI är egentligen lika överflödiga, som kommentarer om Sj och Östgötatrafikens pendeltåg!

Här har vi till idag blivit varnande för ett riktigt otäckt regn och åskväder, lät som det skulle vara i klass med förra veckans oväder som tydligen var rejält otäckt, inte sett skymten av det ovädret kan jag säga!

Givetvis skönt att det blev så, men planerna som fanns för idag ändrades igår pga denna väderprognos!

Ha en skön fredagskväll!


annette

Nr 295 av 365

8 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Flott bilde av geita, litt tett på kanskje.

Været får vi ikke gjort så mye med, men vi hadde årets varmeste i går og det synes vi var på tide.

Bonnfrua sa...

Söt nos!!!
En pyttskur kom det på fm annars har det varit riktigt skapligt väder i min hörna av Östergötland!
Huset doftar av såpa och dammtussarna bekämpades med sammsugaren. Flugskiten på fönstren... tar vi en annan dag!

Önsakr dig en skönkväll!

Jane sa...

Jag har inte hört annat än nos på getter :)
Här har vi haft ett fantastiskt väder men blåsigt. Hamnade i Söderfors (inhandlade växter) och i Gysinge på min lilla utflykt idag :)

Bonnfrua sa...

Sv. De där äggen sitter som limmade, går inte att skaka bort! Jag tror det är samma son jag ibland har sett på tvättlinan. För blotta ögat är det mest som ett extra "skal" på linan/stjälken.
Men visst skulle det vara kul att veta vad det är!

Pumita sa...

Nosen är himla söt men lite opålitlig ser den ut... inte skulle jag vilja ha det där hornet i baken. ;)

Ska du åka långt bort?! Jag måste ju veta om vi ska njuta tillsammans. ;)

Anonym sa...

Vi är glada för det vackra vädret...gillade dock inte blåsten som gav mig på min rosbukett på altanen :(

Kraaaam Tott

Anonym sa...

är nog lite trött för jag kan inte skriva... gav SIG på skulle det ju stå...

Kram igen
Tott

Elisabeth sa...

Japp, vi fick också varnat för regn, så jag klippte gräset nästan i panik i går...
I dag sken solen hela dagen!
Nu får vi se hur vädret blir för våra ungadomar på Camp in camp!

Jag har faktiskt aldrig tänkt på vad det heter på en get, eller får heller för den delen. Borde vara samma ju. Nos känns okay!
Jättesöt killing du fångade på bilden i alla fall!