lördag 30 juli 2011

Luppbilder

Nu har jag tittat igenom och redigerat lite av dom bilder, som togs den dagen vi låg och kröp på en blöt fjällmyr uppe vid Marsliden;)

Mitt ressällskap spanade med lupp och jag försökte fota dom oerhört små växterna!

Om Ni någonsin befunnit Er på en myr uppe i fjällen så vet Ni hur smått jag pratar om, annars inte, millimetrar handlar det om!

Har egentligen inte redigerat så mycket mer än att jag beskurit,skärpt till en aning, ökat ljuset på en del, men inget annat.

Är en fantastisk upplevelse att upptäcka den här världen genom en lupp, skall införskaffas en sådan om jag inte hittar min egen!











Det är nog den här typen av fotografering jag skulle vilja lära och utveckla oerhört mycket mer, en början på det har jag redan beslutat om.

Skall om möjligt åka upp till Hamrafjället i Härjedalen omkring Midsommar nästa år, då blommar det som vackrast med bl.a en massa orkideer, ofta mycket mindre blommor där än här, men alla typer av blommor har så mycket starkare färger!


Hoppas Ni har en skön lördagskväll, här skall det intagas räkor nu, behöver med andra ord inte laga någon mat, det är ju semester;)


annette

14 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Oh vilka bilder! Vilka färger!!! Visst finns det mycket att lära sig...

Morten Pedersen sa...

Flotte farger i alle bildene. Fin serie.

Jane sa...

Wow, vilka fina "luppbilder" ;) Förstår att du kröp fram på alla fyra med de fina motiven att fota! Gillar också det där närgångna, det blir som en liten värld för sig :)

Nette Cecilia sa...

Underbara små blommor du hittat ,kramis ,nette

Anonym sa...

Här blev det hämtpizza:)

Jättevackra bilder!!!

Kram Tott

Elisabeth sa...

Okay, Hamrafjällen.
Ska vi ta den tillsammans nästa sommar?
Jaga så vackra små växter som du här nu redovisar? Jag vill så gärna åka upp sommartid och vi har ju vår stuga att bo i utan någon kostnad!
Nu ska jag träffa AnnaKK i skåne inför ett jobb på camp in camp på Rinkaby i skåne.

annette sa...

Elisabeth!

Det kanske vore något det, Du vet väl att Hamrafjället även kallas Blomsterfjället, väldigt artrikt!

Vi kan ju i alla fall ha det i tankarna, sedan är det ju långt dit och mycket kan hända på vägen!


annette

UllaMona sa...

Så fina bilder...har tittat och tittat och tittat...ska nog kolla myren på närmare håll när jag åker upp till fjälls igen...ser Du mig krypande på alla fyra ....;-)

Kram

Pumita sa...

Vilka läckra bilder!!
Du behöver knappast påminna mig om att det är sista lediga dagen men tack iaf! ;)

annette sa...

Pumita!

Det vore ju synd om Du glömde bort DEN viktiga dagen, lovar att jag skall njuta för Dej oxå;-)))

annette sa...

Ulla-Mona, jag kan mycket väl se Dej krypa eller åla fram på en myr;)

annette

Pumita sa...

Haha, det blir nästan domedagsstämning nu! Fast jag ska göra mitt bästa för att njuta imorgon också. Det ska bli kul att träffa arbetskamraterna om inte annat. :)

paula i pörtet sa...

Helt fantastiskt! Vad i hela friden ska du kunna utveckla, dom är ju redan fulländade! Underbara foton, själv kan jag inte kräla längre för jag kan knappt ta mig upp igen, och inte ser jag heller utan starka glasögon, hihi, men med en lupp så!
Men först måste man förstås ta sig till fjällvärlden för den är jag inte bekant med. Men, vet du, jag lånade förra veckan hem en bok om naturreservat och nationalparker i Sverige så snart har jag lärt mig något nytt, och antagligen fått en lång lista på platser jag vill besöka..
Läser vidare...kram

Pysselfarmor sa...

Jo man kan krypa länge där!

Vilka suveräna bilder du tar!
Njuuuuuuuuuuter!!!