lördag 2 juli 2011

Fredag!

Under middagen igår kväll som intogs på balkongen, så vinklade jag tv:n så jag kunde se på den här dvd:n, lite besviken måste jag väl säga att jag blev!

Alla jag pratat med som sett filmen har beskrivit den som väldigt stark och att dom mått väldigt dåligt efteråt, mej gick den ganska så spårlöst förbi måste jag säga.

Kanske låter lite konstigt för Er som sett filmen och reagerat som människor i min omgivning, men allt handlar troligtvis om egen erfarenhet och vad som finns i ryggsäcken, och där stannar jag utan närmare förklaringar!

Nu får det nog bli ett glas vin till tror jag, räkorna från förra inlägget är slut nu;)


annette

Nr 250 av 365

8 kommentarer:

Della sa...

Har inte sett filmen men läst boken. Den lämnade inget outplånligt intryck på mig.
Har åskan dragit vidare?

annette sa...

Det kanske är som det ofta brukar vara, en säger så och ingen törs säga ngt annat, glad jag bara lånat filmen av en kompis!

Åskan är borta just nu i alla fall!

annette

Bonnfrua sa...

Har varken sett filmen eller läst boken, är för blödig för sånt! Hellre en deckare eller actionrulle för min del!

Här har åskan rullat i kanterna hela dagen men nu i kvällningen har det börjat spricka upp. Svalt? Njae men inte tjock åskluft iaf.

Pumita sa...

Jag läste boken och tyckte väl "så där" om den. Har läst bättre. Kommer inte att se filmen.

Ikväll, eller snart, ska jag sätta mig och titta på Medan åren går. Den har fått fin kritik iaf.

Jane sa...

Läser hellre böckerna än ser på svenska filmer överhuvudtaget ... tycker att de flesta skådisarna pratar så konstlat och dialogerna blir bara larviga ... så´n är jag ;))

Nette Cecilia sa...

Har sett den på teatern ,måste säga att den var bra ,kram Nette

Elisabeth sa...

Nu blir jag nästan lite konfunderad. Jag stod i fredags inne på Ginza med filmen i min hand. Talade med expediten om den, hon beskrev den, och jag la då ifrån mig den.
Sen lyfte jag den ännu en gång och läste på baksidan, men åter igen lade jag ner den.
Jag har inte hört något om filmen innan, är en sådan person som ytters sällan tittar på varken TV eller filmer, men tänkte ändå en sekund att jag kanske skulle köpa filmen.
Nu gjorde inte det, och förstår att jag gjort helt rätt.
Tack Annette!
:-D

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag har inte sett den... Jag brukar alltid bli besviken när andra lovordar filmer...

Kram Annica