onsdag 20 juli 2011

Brygga

Hm, hm brygga:)

Ja, en liten en är det allt, men jag valde dessa bilder för att visa Er hur fantastiska badstränder det finns här uppe i Södra Lappland, kilometerlånga sandstränder med ljuvligt friskt och rent vatten.

Detta är ingen ovanlig syn häruppe, finns massor av fina stränder nästan vid alla sjöar och vattendrag, skillnaden mot andra sandstränder är att här kan Du utan att leta hitta en alldeles egen strand.

Just den här sjön heter Marssjön, minns inte om det är östra eller västra, ligger precis i närheten av varandra i närheten av ett område som heter Marsliden.


Nu tror Ni nog inte det är sant, men jag badade här idag:)


Vi gick inte upp till Marsfjällskåtan utan "lodade" runt och hittade en myr som vi granskade ordenligt med lupp och kamera, det var lite blött och skitigt där, så badet efteråt i sjön var välbehövligt;-)


Mitt resesällskap är en "luppare", och jag fotar jag, roligt hade vi och "luppen" ropade oavbrutet om spännande fynd som gjordes och borde fotas, får se när jag kommer hem om dessa knapphålsstora växter blev ngt att visa.


Till Elisabeth som funderar på att åka upp till Härjedalen, vill jag bara säga att det här landskapet påminner om Härjedalen sommartid, mjuka fjäll och massor av vatten iform av älvar, åar och sjöar med sandstränder.


Skillnaden är egentligen bara att här finns så mycket mer!


Ha det gott!



annette


280 av 365

6 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Oj, vilka bilder!
Härligt!
Min "kattbild" är hur odramatsik som helst. Vi satt i pergolan och de var på ett par stenar brevid oss, sedan nosade de lite på varnadra och gick skilda vägar. Bara det att jag hade kameran till hand den tiondelen de stötte emot varandra. :-)

Annica sa...

Ser härligt ut!!!

Kramkram
Annica

AnnaKK sa...

Aaah, vilken lisa för själen det måste vara att få vistas där! Kanske att t o m jag skulle få lust att bada i en sådan sjö - fast att det är kallt och jag egentligen vill ha diskbaljetemperarat... 8-)

Della sa...

Och tänk så lite folk det är. Märkligt.

Jane sa...

Brrrr, fryser bara jag tänker på att bada där :)) det ser kallt ut!
Håller med Della, konstigt att det inte är mer folk.

Elisabeth sa...

Är nästan fast nu!!!
Blir det inte Härjedalen denna sommar, så blir det absolut nästa!

Men vattnet måste varit iskallt!?
Fast väldigt skönt med folktomheten...
Blir nästan lite avundsjuk på att ha en "luppis" som sällskap. Måste varit jättekul och inressant!