onsdag 22 juni 2011

Uggla

Nu får jag nog bakläxa på det här temavalet för "uggla", men det är faktiskt så att jag satt en låååång stund och "ugglade" framför den här fantastiskt vackra byggnaden;)
Går tyvärr inte att få med mer än detta urval av fönster och valv på bloggen, det fanns ännu mer på resten av huset, visst är det fantastiskt att få se hur man fått ihop detta "konstverk".

Och det bor alltså människor i detta hus!


Har jobbat i "stan" idag och tog en promenad hem, kanske fel att säga så, kanske snarare skall utrycka det som att jag "flöt" hem, vilken störtskur det kom. Översvämmningar på minst tre ställen av en sträcka på ca fem km, funderade på att gå barfota hem;)


Ha en skön kväll!


annette

Nr 223 av 365

8 kommentarer:

Della sa...

Hihi, kul val av temabild. Klart man kan sitta och uggla länge ibland och bara titta.
Tur att det var igår jag var i Norrköping då så slapp jag att flyta. Jag var på Medicinskt centrum och kollade ena fossingen som tokar sig.

Pumita sa...

Klart godkänt om du frågar mig! Och underbar bild! Jag skulle inte få problem med att få tiden att gå framför den utsikten. :) Vill passa på att önska dig en skön helg!

Nette Cecilia sa...

Olika falla vattnet på oss ,vihar haft sol idag ,trevlig midsommar,Nette

Bonnfrua sa...

Helt kalrt godkänt! Förstår att du ugglade framför det huset ett tag. Helt otroligt vilken byggnad!

Vi fick faktiskt lite sol frammåt sen em så jag passade på att njuta och greja lite ute.

Della sa...

Svar: Jag var hos Jan Bergman. Han tyckte precis som jag så han var bra.

Elisabeth sa...

Alltså BOR det människor där bakom luckorna?!
Underbart hus, förstår du stannade upp där ett bra tag. Jag hade också filiosoferat om vad och vilka som bodde där och varför!
Härlig bild!

Jane sa...

Ännu en vacker byggnad och vilka roliga fönster! I Sverige skulle man nog inte få göra så med alla regler och "svensk byggstandard" ... tråkigt nog. Nej, här skulle man riva och bygga nytt ... även om det fanns människor som skulle vara villiga att flytta in och ta hand om byggnaden.
Ha det gott!

Anonym sa...

simma lugnt kanske man skulle sagt innan du gav dig från jobbet;)

Gillar bilden och förstår att du ugglade just där

Kram Tott