lördag 18 juni 2011

Svenskt

Ja, inte bara Svenskt utan även från Östergötland!

Reklamfri blogg har jag en logga om, men det gäller bara reklam från andra det;)

Själv får jag ju göra reklam om jag vill, och det vill jag göra för denna fantastiskt fina rapsolja, som kommer från Sänkdalens gård ca 4 mil härifrån.

Vet ju inte om rapsen som just min olja kommer ifrån, är odlad på just det rapsfält jag fotat, men någonstans i närheten är det i alla fall.


Det är närproducerat det!!



Vi får väl se om det oväder som väntas till imorgon kommer eller ej, inte mycket att göra åt det hela, jordgubbar finns nyinköpta idag, så jag kan ju alltid äta dessa och tro att det är sommarväder;)
Ha en skön lördagskväll!


annette


Nr 215 av 365

6 kommentarer:

Della sa...

Jättetrevligt och jättesvenskt!
Jag klarade mig från regn idag. Du med?

Bonnfrua sa...

Den rapsoljan säljer vi i vår gårdsbutik. Jag använder faktiskt själv ingen anna olja än den i köket. kul att få se rapsen "live"!
Och du gör helt rätt i att göra weklam för Östergötland!!!! :-)

Jane sa...

Det är ju skillnad på reklam och reklam, eller hur :) Det finns inget vackrare (nästan inte iaf) än ett blommande rapsfält en sommardag, det är verkligen svenskt.

Della sa...

Oj, nu ser jag att jag också la in temat Svenskt som nummer 215. Så det kan bli :-)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Rapsfälten är ju så gudomligt vackra!

Härlig bild och tack för reklamen:)

Kram Annica

Pumita sa...

Man väljer ju själv vad man vill göra reklam för. Det är det som är grejen. Härligt gult rapsfält!