fredag 24 juni 2011

Svensk Sommar

Svensk Sommar skulle ju kunna illustreras på många sätt, men i början av sommaren handlar det för mej mycket om blommor, jordgubbar och färskpotatis, även midsommar handlar mycket om just dessa saker så det kändes rätt idag!


Och nu har jag varit och handlat just färskpotatisen och jordgubbarna på bilden och tänker inte göra så mycket mer än att ta vara på dagen idag.


Hoppas att sillen, jordgubbarna m.m kan avnjutas utomhus.


Ha en fin Midsommarhelg!


annette

Nr 226 av 365

7 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Önskar dig en wedit skön helg och att du kan vara ute med pärana och jordgubbarna!

Della sa...

Mycket svenskt och somrigt!
Ha en bra njutardag!

Elisabeth sa...

Helt underbart somrig bild, med mycket midsommarkänsla!!!
Ha en underbar dag själv också!

(Nu måste jag skynda, ska vara på nästa jobb om 30 min...)

Jane sa...

Riktig svensk sommar-bild, fast jag skippar dillen, gillar inte den :)
Här är det bara gråa moln men det är uppehåll än så länge. Det sägs att solen ska kika fram vid tretiden men det tror jag inte förrän jag ser den ;)
P g a regnrisken kommer sillen att avnjutas på balkongen och inte vid stugan i år ... kommer solen fram tar det bara tio min. att ta sig till stugan.
Kram och ha en riktigt skön Midsommarafton!

BrittMarie sa...

Vilken härlig midsommarbild! Hoppas du får en trevlig midsommar så som bilden förmedlar.
Kram

Anonym sa...

Mmmm så gott. Här har vi precis avnjutit både potatis och jordgubbar efter en härlig dag i Kvarsebo.

Kram Tott

Inger Maryissa sa...

En helt ljuvlig midsommarbild !
Ha en fin midsommarhelg
kram