torsdag 23 juni 2011

Stadspark

Neej, nu får vi nog ta och pigga upp oss med en riktig turistbild, som i alla fall påminner om att någonstans finns det sol och värme.


Torsdag idag, sedan ledig i tre dagar, och då skall det planeras lite inför en spännande resa jag skall göra om tre veckor.

Var för många år sedan uppe vid Lofoten och på vägen hem sov vi över strax utanför Vilhelmina på en plats som heter Fatmomakke vid Marsfjällen, och dit bestämde jag redan då att jag skulle återvända, och nu skall det ske!!

Ha det bra i regnet!


annette

Nr 224 av 365

9 kommentarer:

Della sa...

Tack för en uppiggande stadspark så här på morgonen!
Den resan låter jättespännande! Tar du med listan med teman du har kvar?

UllaMona sa...

Tack Annette för din hälsning från din senaste resa, posten kom igår, nåja jag har ju inte varit hemma förrän i går ;-))
Låter spännande med din resa...jag mailar dig för jag är också på resa norröver snart...Kanske...hoppas!!!!att vi kan ses på ngn fjälltopp.
Trevlig Midsommar önskar jag Dig.

fotopunktMis sa...

Jag har funderingar på att gå ut och blåsa bort ovädersmolnen..om jag bara det kunde..ha en Trevlig Midsommar..Maria

Jane sa...

Vad det låter härligt med en ny spännande resa! Finns nog mycket vackert att fota där.
Palmerna på din bild skulle då absolut inte trivas här just nu ... trodde i min enfald att vädret skulle vara ok idag också men ack vad jag bedrog mig ... ösregn, IGEN!!! :/
Hann i alla fall med att klippa gräs och rensa lite ogräs igår. Nu ser trädgården rätt bra ut i alla fall. Nytt fräscht vatten fick grodorna också, de som bor under mitt fågelbad :)

Bonnfrua sa...

Fatmomakke, där har jag varit! Se till att du har med myggmedel...
:-)
Härlig turistbild där det händer mycket på en gång.
Hoppas du får en skön midsommar. Här har det slutat regna, ska se om jag hinner torka tvätten ute innan nästa skur.

Elisabeth sa...

Familjen funderar just nu över om vi ska ta en resa i Sverige alt soligt land. Dina bilder har fått mig till "solalternativet", men nu din text...
Funäsdalen finns också med i tanken, maken har en stuga där och jag o barnen har aldrig varit där på sommaren förut.

AnnaKK sa...

Jag har ett litet arbetspass imorgon förmiddag att "se fram emot" - och ingen resa inplanerad. Men det lär bli midsommar för min del ändå! :-D

Just nu är jag bara så-å-å nöjd med att ha den här firmafesten avklarad (inklusive uppröjandet efter den - fast det återstår några moment där ännu, förresten).

Låter som en spännande plats du ska återvända till! KUL!!! :-)

Della sa...

Nu ligger jag före dig!

Anonym sa...

Låter härligt med något att se fram emot:)

Kram Tott