söndag 12 juni 2011

Före-efter

Vad vi bjöds att äta var typisk Kroatisk mat och som Ni själva ser så är det mycket Italieninspirerat.

Lufttorkad skinka "prsut" som det heter på Kroatiska, den bara smälte i munnen, korvar, ost, oliver, och bröd tillsammans med en underbart god olivolja.
Sedan var det då detta med drycker, jag dricker aldrig annat än lite vin till maten, kanske en snaps på midsommarafton.

Här bjöds det på vatten, vin och så "grappa" i olika smaker, alla började med "grappa" att skåla i på våra olika språk, jag tog "grappa" med valnötssmak, lät lite snällt tyckte jag;)

Efter en heldag ute med för lite vätska i värme, så kände jag bara hur det "slog" till i både kroppen och knoppen efter en svälj, och det tyckte speciellt guiderna var väldigt roligt;)

Före får denna bild stå för!

Och efter tycker jag den här bilden illustrerar utmärkt!

Jag har inte druckit ur all "grappa", utan muggen blåste omkull (som väl var) Som Ni ser var det inget fel på vår aptit, och trots vin och "grappa" så fixade jag att fota även efter, men det var rejält "yrsligt"!


annette

Nr 205 av 365

5 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Det bidde visst "tabberas" precis som i Katthult...

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Jag tror damen var hungrig...:-))

Ha de bra....

Hasse A

Jane sa...

Ha ha, det syns att det var smaskigt :))
Grappa skulle jag inte klara av att dricka, tycker inte ens om nubbe ... håller mig till vinet :))

PS: Tusen tack för att du tagit dig tid och kommenterat alla bilder!! :))

Della sa...

Härlig fest! Tur för dig att muggen blåste omkull, annars kanske vi inte hade fått se någon bild :-)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Med den maten så måste jag definitivt åka till Kroatien!!

Kram Annica