onsdag 15 juni 2011

Råvaror

Stora fiskar, små fiskar, och fula fiskar fanns det på fiskmarknaden i Split!

Om någon skulle ha svårt att hitta dit så är det bara att lita till luktsinnet, det luktade fisk flera kvarter därifrån.

Jag är egentligen fiskälskare men efter att ha gått efter lukten en stund och nått fram, så var jag just då i alla fall, inte sugen på fisk!!

Lite kallt och regnigt ute, inbjuder mest till att fortsätta läsa en spännande deckare jag håller på med just nu;)


Ha en bra kväll!


annette

Nr 210 av 365

9 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Häftiga bilder, det är nästan så lukten tränger genom datorn. :-)
Kan du inte skicka hit regent? Det skulle behövas, här har vi bara blåst och "kyla".
Kan du tipsa om en spännande deckare????

Pumita sa...

Fisken ser oftast godare ut tillagad men det är kul att se andra spännande sorter än de vi har hemma.

Jane sa...

Roligt med annorlunda fiskar men jag håller med dig, fisklukten kan bli lite för mycket :)
Jag var på fiskauktion en gång i Köpenhamn, det var himla kul. Där sålde de den största tonfisken jag någonsin sett.

Jane sa...

Hej igen :)
Nu börjar jag få semesterkänning, jobbar fyra timmar i morgon och fyra timmar på tisdag (då jag ska hämta min nya skoldator och få igång den med inloggning och allt) Skönt!!!!

AnnaKK sa...

De överst till höger liknar ju ungarna i björktrastboet! ;-) Dem blir man inte heller så jättehungrig av att titta på... :-/ Fisk gör sej bäst färdiglagad och snyggt upplagd på tallriken... Men då är det GOTT! :-)~ Sonen skulle visst fiska ihop med en kompis ikväll, men det brukar sällan bli något med hem som ska tillagas så jag är inte speciellt orolig! :-D

Ninni sa...

Visst är det gott med fisk! Men helst vill jag ha den filead och klar för stekning eller kokning. Sonen brukar vara duktig på det. Han gör sina föräldrar lyckliga genom att ibland lägga in gös eller abborrfileer i vår frys :)
Men fiskmarknad är roligt att gå på. Mest för att det finns så oerhört många sorter. Dina funderingar stämmer överens med vad jag också tänkt...Kanske jag fyllt min kvot? Men jag tänkte också att det väl måste komma något meddelande. Men jag har inte anmält felet till blogger. Det ska bli. Min första tanke...som vanligt...är ju att det är något som jag själv ska lösa :)
Hoppas solen tittar fram på dig också!
Kram NInni

Della sa...

Det kan bli lite mycket fisklukt på sådana marknader. Fast på något sätt är det väl naturligt att det luktar fisk där. :-)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Och jag har fiskar på balkongen, du får komma ut och kolla in mitt senaste tilltag:)

Kram Annica

paula i pörtet sa...

Hej, alltså det finns helt osannolikt många fiskarter i världen! Och hur skulle man kunna veta hur man ska tillaga dessa? Jag älskar fisk och hatar fiskben, en ekvation som inte alltid går ihop, men idag blev det bingo, vi köpte fryst tonfiskfilé som jag marinerade i ingefära och soja och citron och olja o herregud va gott det blev. En minut per sida i het panna var allt som behövdes!
Och du, vilket morgonfoto, har då aldrig sett maken till färgexplosion!
Kramen