söndag 12 juni 2011

Buffé

Jag reste ju själv den här gången för att jag ville göra det, men det innebar ju inte att jag skrotade omkring alldeles själv hela tiden, tvärtom så träffade jag på många trevliga människor från många olika länder.

Hade ju bokat bara en flygresa med ett bolag och boendet/lägenhet för sig, vilket blev oerhört billigt, ca 2500 toltalt!

Det fanns en toppenbra turistbyrå i Trogir som bl.a anordnade resor till Krka Nationalpark.

Det blev ett underbart gäng med människor från Australien, England,Nederländerna, Tyskland, och Schweiz och så lilla jag från Sverige.

Vi fann varandra direkt allihop och hade så trevligt, så när vi skulle åka till en stad efteråt, så frågade våra guider om vi ville äta tillsammans på ett trevligt ställe.
Det ville vi allihop, så dom ringde då och bokade på en underbar plats ute på landsbygden, dit vi anlände ett par timmar senare och då var allt klart. Ja våra två guider fick agera lite servitörer, för det var ju lite oplanerat för restaurangen med så många gäster.

Har tidigare varit i norra före detta Jugoslavien, och där var maten inte mycket att hurra för, men här i Kroatien var maten helt underbar, mycket Italieninspirerad och det passar min smak alldeles utmärkt!

Så istället för att komma tillbaks till Trogir vid 18.30 så kom vi dit vid 22-tiden efter en jättegod och trevlig middag.

Snart kommer det bilder på maten!



Pst. flaskorna till höger på muren innehåller "farligheter" som heter "grappa", fråga mej jag vet;)


annette


Nr 204 av 365

6 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Så härligt det låter!
Holländare och australiensare har jag bra erfarneheter av ute i världen, och andra med för den delen. Men jag kan lätt förstå att ni hade det trevligt och kunde njuta av varandras sällskap.

Pumita sa...

Ååh, vad avis jag blir. Låter alldeles underbart och precis den sortens restaurant som jag gillar. Men grappa... den får man vara försiktig med! =)

Jane sa...

Precis så ska en resa vara, tycker jag! Att få träffa lite olika nationaliteter och få uppleva fina ställen - det är toppen! Vilken tur du hade som kom så billigt undan, det är inte utan att man blir lite sugen på att åka iväg.

Inger Maryissa sa...

Kan tänka mig du hade en fin resa och att det gick bra att resa själv,
och du träffade så många trevliga människor.
Och vilket bra pris på resan och lägenheten.
Fina bilder och det ser så mysigt ut
kram

Della sa...

Det låter jättetrevligt! Det är kul att träffa folk från många olika länder så där.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Gud vad härligt du verkar ha haft det!!

Kram Annica