måndag 13 juni 2011

Biograf

Att sitta på ett café gärna i utlandet, eller annan plats där jag själv är okänd och ha all tid i världen, är för mej som att sitta på en biograf.

Fördelen med denna typ av biograf är att det är Du själv som fångar och redigerar precis vad Du känner för just då!

Och här fångade jag en kvinna som suttit på en stenpir och vad jag förstår fått "skit" på byxorna, som maken säkert i ca 45- 60 min satt och försökte pilla bort.

När jag sedan tittat på bilderna och personerna så fick jag lite 50-60 tals känsla, och har försökt illustrera den känslan med den här redigeringen.


Lyckades jag, ja det avgör Ni!



Tufft att vakna imorse var det, men upp kom jag!


Snart fredag igen;)


annette

Nr 207 av 365

8 kommentarer:

Jane sa...

Suveräna bilder och suveränt redigerat! Visst är det 60-tals stuk på dem :)
Här har det fallit ett välbehövligt regn nästan hela dagen och dagarna framöver ser väl lika mulna ut. Tänker jobba tisdag,onsdag och halva torsdag sedan blir det semester. Förutom en halv tisdag nästa vecka då vi får nya datorer som vi måste ta emot för att de ska fungera vid skolstarten. Visst har de planerat smart :/ Man vill ju ha en fungerande dator, alltså tvingas man jobba på semestern ...

BrittMarie sa...

Ha, ha detta var en rolig bio! Jag håller med dig om att den kommer nog från 60-talet. Att du tordes fotografera. Jag skulle varit livrädd att mannen skulle "hötta med näven" åt mig :)
Kram

Pumita sa...

*asg* Visst gjorde du det! Som vilken Tati-film som helst. Helt perfekt!

Bonnfrua sa...

Så roliga bilder! Hihi
Det är lite "Saltkråkan" över dem så visst lyckades du med redigeringen!

Elisabeth sa...

Suveränt! Härligt fångat och perfekt redigerat!
Klart du lyckats!
Undrar just VAD hon satt sig i?

AnnaKK sa...

Som det kan gå - när man inte vill stå... <:-) Tuggummi, kanske!? Det är jäkligt att få bort från kläderna...

Nu ökade du verkligen på min lust att ut och gatufota lite grann igen, med dessa härliga foton! Och SNART ska det bli verklighet - kanske redan i morgon! :-D

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hehe...

Kram Annica

Della sa...

Alltså det här är ju så läckert att det inte är klokt. Så lyckat! Både motiv och känsla i bilden. Snyggt gjort!