tisdag 31 maj 2011

Stående

Ja, trots alla mer eller mindre stormliknande vindar som härjat under maj, så stod den lilla, lilla blomman upp på slåtterängen;)

Är ju så att blommorna är så små, så vinden kommer inte åt dem helt enkelt!



Mitt mål den här veckan var att komma upp till 200 av 365, och det har jag gjort nu;)

Det kanske är så att snart så börjar 365 på riktigt, mycket knepiga teman kvar, men jag har ju möjlighet att ha 50 egna teman, varav jag har 49 kvar, så det löser sig säkert!!


Ha en bra onsdag!


annette

Nr 200 av 365

10 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Ja, tänk hur dessa små blommor klarar av vindarna
sött foto
ha det så gott
kram

Elisabeth sa...

Grattis till 200!!!
Vilken härlig redigering av bilden. Minns du vad du gjort, eller är den en "fuskknapp"?
Hur som helst, läckert!

Visst är det de lite knepigare temana som man spar till sist, men det är också då den riktiga utmaningen börjar!
Tror du löser detta galant!!!
:-D

Jane sa...

Du har varit kanonduktig med dina bilder och jag tror du fixar resten med bravur :)
Jag ser fram emot sommarlovet så jag hinner med att fotografera under dagtid. Skulle gärna vilja ha tillbaka de veckorna som "försvunnit" från lovet. Vi jobbar ju 45,5 tim/vecka och både slutar och börjar före banen. I år börjar vi 11 augusti och barnen 22:a. Anledningen är kompetensutveckling sägs det men ingen har råd med detta - vi städar istället ... eller flyttar möbler, vilket INTE är min arbetsuppgift *arg*

Anonym sa...

Har du sparat så många egna teman?!? Det finns en del kluriga saker som jag sneglar på på listan ibland och en del har jag lösning på men måste invänta rätt tid.

Dina slåtterängsbilder är ljuvliga!
Hoppas du har en bra dag, och grattis till de 200!!!
//Bonnfrua

AnnaKK sa...

Vilket försprång du lyckas hålla - för inte kan väl redan 200 dagar ha gått av 2011...? Hoppas jag INTE, men jag orkar inte räkna efter just nu! ;-)

Det är inte hela världen om det fläktar lite i en blomma när man fotar den - det kan bli läckert ändå med rörelseoskärpa och så där, tycker jag. Däremot är det värdelöst med blåst när man vill macrofota insekter... Så det har blivit väldigt lite sånt för min del hittills i vår/sommar... Men det ska väl komma lugna/vindstilla dagar också!? :-)

BrittMarie sa...

Är det en Smörblomma? Så fin komposition du har fått till! Ha en bra helg nu. Hoppas du också är långledig (Var det nu du skulle resa?)
Kram

Ninni sa...

Över hälften gjorda! Grattis!
Fin bild av den lilla smörblomman(?)
Ja, blåst har det gjort med besked även här. Fast idag är det lugnare igen...och svalare. Tidigt,tidigt imorgon bitti åker jag förbi Norrköping mot Linköping. Nu ska det byggas altan ;)Och rensas ogräs tror jag. Hoppas du får en skön resa!
Kram NInni

Nette Cecilia sa...

stilig blomma ,välkommen på ettårskalas ikväll,nette

Ragnvi sa...

Oj, oj, oj! Dina foton från Slåtterängen...underbara! Liksom alla dina övriga så klart!
Hoppas du får en härlig semesterresa när du drar iväg! Vi hoppas på många fina foton sen!
Ryggen min är något bättre..tills nästa gång antar jag, men har nu beställt tid hos sjukgymnasten...
Kramen!
Ragnvi

Anonym sa...

Vilken ljuvlig bild.
Enkel men söt.
Ensam men stark.

Kram Tott