lördag 7 maj 2011

Maj

Kosläpp är det stora som händer här i trakterna nu i början av maj, ett folknöje som blivit väldigt populärt, kul tycker givetvis även jag;)

Också ett sätt för lantbrukare och andra lokala producenter att nå ut till oss med sina närproducerade varor, vilket jag ju är en stor vän av.


Fast jag är oxå en vän av saker som är producerade långt ifrån, vill ha ett nytt objektiv!!
AF-S 70-200/2,8 G IF-ED VR II!!!!

Underbart att vår/sommarvärmen återkommit, hade då varit toppen att slippa en mage som vände ut och in på sig inatt, blir nog sängläge efter turen till "kossorna". Var kanske inte så lämpligt med den här turen, men lite får det kosta!


Ha en fortsatt skön helg!


annette

Nr 176 av 365

7 kommentarer:

Jane sa...

Jag känner med korna - tänk vad härligt att få komma ut i det gröna. Jag skulle också ta krumsprång om jag orkade ;))
Stackars dig, magsjuka är inte kul. Hoppas du får en lugn kväll i alla fall.

Della sa...

Inge dåligt objektiv! Lite över min budget :-(
Trevligt för korna att få komma ut och skutta. Läste i tidningen att det är lite sådana events här runt ikring också idag. Men jag åkte till Stockholm i stället.

paula i pörtet sa...

Hej och tack för att jag fick vara med på kosläppet! Jag läste tidningen här och konstaterade att det inte var någon gård i närheten här som var aktuell. Vi har ju en bondgård i byn men de korna går ute året om...
Vet du, ibland får jag nypa mig i skinnet för jag knappt själv tror på hur fint och underbart vi nu bor! Efter ett stressigt arbetsliv som kostade hälsan är det underbart vilsamt att få bo nära naturen.
Kramen

Bosse sa...

Var vi kanske på samma kosläpp då?
Kom förbi av en slump och såg skylten, gillar gårdens produkter så jag körde in o titta...

Jo en AF-S 70-200/2,8 G IF-ED VR II verkar ju vara något att kunna drömma om...
Inte pocketsize precis men säkert fruktansvärt bra foton ;-)
Kostar dock mer än hälften av vad min husvagn kostade!
Själv hade jag nog inte orkat släpa runt på ett sådant objektiv, men jag hade helt säkert tycket väldigt mycket om fotoresultatet från det...
Skönt med solen och värmen igen :-)
Kram / Bosse

AnnaKK sa...

Nämen, har du åkt på magsjuka!? :-( Hoppas det är sån som går över lika snabbt som den kom, så du är okej igen idag!?

Kosläpp av sån här offentlig modell, har jag bara läst om på mjölkförpackningar och så där - men jag har varit med om att släppa ut djur på grönbete efter en vinter i lagården, så hur livliga de kan vara vet jag. Det är inte så-å-å kul att ställa sej mitt framför en solbländad "galen ko" och försöka hejda den från att springa rakt genom stängslet kan jag säga! ;-) Och kalvar kan vara riktigt svåra att fösa ut - de vill ofta bara springa tillbaka in igen! Men sen när de väl ÄR ute, och på rätt ställe, och har lugnat ner sej igen - då är det fint! :-D

Pysselfarmor sa...

Ja tänk att det är sådana vandringar till kosläppen....jag upplevde det på gården i min "barndom"...nä jag är inte pensionär än ;-)
skojsigt fotat

Elisabeth sa...

hummm, blev du dålig av kosläppet?
sköna bilder.
Hummm, den produceras väl i det havererade kärnkraftsverkets närhet i Japan? Alla Nikon proffshus tillverkas där i alla fall...
Sorg.
Men det är ett fint objektiv du önskar dig!
Lycka till!!!