fredag 6 maj 2011

Hyllning

Hyllningen går till Rhododendronsällskapet här i Norrköping, som år efter år helt ideellt ser till och vårdar alla vackra blommor så både vi "infödingar", och tillresta turister får njuta av allt det vackra i Rhododendrondalen.



Till Er som undrade i veckan om jag tinat upp efter "vinterangreppet" kan jag säga att det har jag gjort, speciellt idag när det är fredag och solen lyser!

Annat har hänt som gjort att bloggen legat nere några dagar, hoppas hinna med lite under helgen!

Ha en skön fredagskväll!


annette

Nr 175 av 365

7 kommentarer:

Della sa...

Trevlig att du är där igen!

Anonym sa...

Åh, det är ju så vackert där så jag ställer upp i hyllningskören:)

Kram Annica

Jane sa...

Älskar rhododendron och azaleor - håller på att fixa till en slänt ovanför stugan där det ska bli en sådan plantering :)
Kul att du är tillbaka!

AnnaKK sa...

Så vackra de är! :-) Jag har en sådan buske, men den för en tynande tillvaro - och inte blommar den än iallafall. Men det är ett par knoppar på den... Så lite längre fram ska det väl kunna bli ett par blommor att "gotta sej åt".

Hoppas du får en jätteskön helg!!! :-)

Inger Maryissa sa...

Rhododenron är så vackra blommmor..och fina foton du har här
Ha en fin helg
kram

UllaMona sa...

Nu har jag läst ikapp hos dig, finfina bilder som vanligt...kan du tänka dig att när jag var barn fick jag vara med och lära mig klippa fåren, och ta hand om ullen... jag tror faktiskt att jag än i denna dag skulle kunna alla momenten...jag minns med fasa hemstickestrumpen...fy fan vad de kliade men varma var de.
Ha en fin lördag .
Kram

Ninni sa...

Åh så vackra de är! Lyckliga ni som har ett sånt ställe.
Har haft en intensiv vecka med mycket jobb och upptagna kvällar som gjort att jag inte hunnit med bloggandet. Någon slags maginfektion har härjat på jobbet och det innebar extraarbete. Idag ska jag bara ta det lugnt och göra det jag vill :)
Hoppas allt är bra med dig!
Ha en skön söndag!
Kram Ninni