torsdag 26 maj 2011

Bilbyte Eget Tema

Tänkte visa att jag "lever" även om det inte ser så ut här på bloggen, är inte sjuk eller något, bara för mycket av allting just nu!

Fast igår var jag i alla fall och hämtade min nya bil, inte så stor skillnad till det yttre, men en hel del nytt under "skalet", och så valde jag en diskretare färg, svagt grön.

Dock tyckte "alla" inklusive försäljarna att jag skulle valt en "ärtgrön", men jag kände för att vara lite mer anonym och inte alltid få höra att jag såg Dej där och där;)
Farväl gamla"fjutten" och välkommen nya "fjutten";)


Hoppas att Ni alla mår bra och tack för hälsningar, skall titta runt på Era bloggar under helgen, sedan blir det full fart igen under veckan och nästkommande helg drar jag iväg till Kroatien!

Var tvunget att hända något för att bryta en negativ spiral, och jag ser fram emot att utforska stora delar av omgivningarna i och runt Split. Kommer att bo i en spännande "urgammal" stad vid namn Trogir, bokat och klart igår!


Ha det gott tills vi hörs!


Kram!


annette

Nr 193 av 365

11 kommentarer:

Della sa...

Vad kul med resan! Och bilen! Skönt att höra av dig och veta att det är ok. Annars sitter jag ju här och undrar.
Jag har kämpat på för att komma ikapp dig, men inte lyckats. Än... ;-)

annette sa...

Du kommer nog ifatt när jag drar iväg,men när jag kommer hem, ligger Du nog illa till igen;)

annette

Nette Cecilia sa...

Snygg färg på bilen ,va skönt att få resa bort ett tag ,jag jobbar en vecka till o efter det ska jag varaen vecka på sommarstugan ,kramis Nette

Pumita sa...

Woow, bara finfina nyheter! Får önska dig många fina resor, både till Split och in din nya vrålåk. Snygg är han också. ;)

Bonnfrua sa...

Grattis till nya bilen!
Och till en resa! Det är du värd, som du sliter och jobbar...
Önsakr dig en skön helg med ledighet och slapp-tid!

Annica sa...

Låter som en kanongrej att göra för dig själv! Du är klart värd att få bryta/byta det onda mot något gott!

Själv planerar jag London i helgen...får se om det blir av...

Söt bil! När får jag provåka?!;)P

Kram Tott

Jane sa...

åh, vad kul med en ny bil! Efter sommaren tänker jag nog försöka byta, har en spekulant redan på min lilla skrammelbil. Önskar lite större så hunden kan vara "därbak" och inte i baksätet.
Roligt att du kommer iväg igen på en resa! Split ska vara en sådan vacker stad, har jag hört.

UllaMona sa...

Grattis till nya fjutten! Härligt med ny bil...jag har kvar min gamla bil som jag körde när vi körde rally efter grusvägarna.
Låter härligt med en resa till Kroatien...för min del blir det bara Umeå i helgen.
Kram

Elisabeth sa...

Ha ha ha... än det ena än det andra upptäcker man att man har gemensamt!
Jag kör också Skoda! Fast jag har en Oktavia combi. Nu ska jag bara investera i en "krocksäker bur" till Flingan i bak.
Ha det så skönt med din utlandstripp och TA HAND OM DIG!
Kör inte slut på dig, det är ingenting värt!!!
Kram!

AnnaKK sa...

Hejsan!

Kul med ny bil. Och färgvalet tycker jag känns helrätt! :-) Ärtgrön låter däremot lite småhemskt...? Fast det finns nog folk som "klär i" en bil av den nyansen också!! :-D

Minst lika roligt att du ska ut och resa igen - jag ser redan fram emot en massa foton från den trippen också! :-)

Håller tummarna för fint väder i helgen - både hos dej och hos mej!!!

Ninni sa...

Så kan det bli ibland...Jag har undrat lite för du brukar ju vara så väldigt aktiv här. Jag har varit frånvarande p.g.a. att jag inte kunnat logga in på min blogg!! Och inte heller kunnat kommentera, ibland inte ens som anonym. Ja, det har väl varit mera krångel hos Blogger den här veckan men nu hoppas vi att det är fixat. Vad kul med en ny bil! Och en resa! Jag har sex arbetsdagar kvar innan vi ska åka. Det känns nästan som för kort tid.
Men först ska vi ner till Linköping till helgen och hjälpa dottern med altanbygge på kolonin.
Ha det riktigt skönt på din resa och kör försiktigt med den nya gröna skönheten.
Kram Ninni