tisdag 26 april 2011

Tve-eggad

Med tanke på förra bilden, så är det nog bäst jag talar om att det här är inte ett porträtt på mitt gap;)


Utan det är min "kompis" Sälen som gäspar så här stort!!


Googlar jag på ordet "tve-eggad" så finns inte denna tolkning med, det pratas om pincetter, saxar, tänger osv.


Fast vad då, här det ju oxå vasst på två sidor;) Jäkligt vasst t.om tror jag!



Fri tolkning gäller ju!

Lite svalare här ikväll, värmen sparar sig till helgen, det är jag helt övertygad om!


Ha det så bra!


annette


Nr 164 av 365

6 kommentarer:

Jane sa...

Närkontakt med dessa tänder vill man ju inte ha ... det ser ut som om de skulle kunna bitas rejält! Sälen hade ingen morgonrock ser jag ;))

UllaMona sa...

Häftig bild, i detdär gapet vill man inte ha fingret emellan.

Absolut att värmen kommer till helgen, åtminstone från brasorna. Jag ska njuta värmen från lille Nore...jag har skickat bort hans föräldrar så att jag får rå om honom ensam...hi hi

Kram

Viola sa...

Det var ett rejält gap det :) nog är det svalare alltid, mera normala temperaturer igen, ska ju bli en dag utan sol imorgon men så vänder det igen på torsdag :) hoppas dagen din varit bra, kramen

Inger Maryissa sa...

Oj...vilket gap !! :-)
kul bild
kram

Ragnvi sa...

Morning! Hoppas du sover gott på söta örat nu när du är ledig!
Söt är både du o sälen! Och magnolian...mmm! Jag lär väl inte få tillfälle att fota det vackra trädet fler gånger...fotade ju dom när jag var i Örebro och här uppe är dom sällsynt, fniss!
Jo...liten Max hade en dipp...var nere i 3800 gram...men han får mat så det både räcker o blir över nu! Mamman pumpar o häller på flaska...
Min mage...har ju erbarmligt kort tarm så det går med faslig fart ibland, suck! Och sånt som man vanligen blir lite hårdare av...tvärtom ibland här! Nyttig mat gillar den inte! Vet banne mig inte från dag till dag....
Kramen!
Ragnvi

Della sa...

Jättebra tolkning på tve-eggad. Jag har haft mina funderingar över detta ämne men inte fått till något. Jättehäftig bild!