onsdag 20 april 2011

Onsdag

Onsdag och bara en låååång dag kvar att arbeta innan en lite längre ledighet, då struntade jag i det mesta och åkte efter jobbet direkt ut till ett naturreservat, som heter Djurön och som ligger vid Bråviken bara en liten bit från stan.


Var helt fantastiskt underbart i kvällssolen att vandra omkring, ensam bland alla vitsippor och andra blommor, men just idag var nog längtan efter öppet vatten som drog mest.


I princip totalt vindstilla, tystnaden och stillheten är min bästa medicin efter stressiga dagar, tänk att bara få sitta och egentligen inte tänka på något, inte behöva prata utan bara vara!



Nu orkar jag även sista dagen;)

Hoppas Ni oxå försöker fånga små stunder där Ni finner lite lugn, när Ni behöver det!



Ha det så gott!



annette



Nr 157 av 365

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ljuvligt du vännen

Kram Tott

Jane sa...

Förstår dig precis ... en väldigt vacker plats för lugn och ro! Naturen gör alltid att jag glömmer stress och allt som har varit jobbigt - det räcker med doften av skog :)
Ha en bra "sista" arbetsdag, hoppas att den inte blir alltför jobbig!

BrittMarie sa...

Vilket fint ljus i denna bilden! Glad påsk vill jag önska dig!

UllaMona sa...

Jag vill önska Dig en riktigt Glad Påsk med lugn och ro.
Kram

Inger sa...

Himmel vilken ljuvlig dag du har haft,,,jag älskar detsamma.
Underbar bild...tänk vilken kraft man hämtar i naturen..
Ha en skön ledig påsk,,,kramen,,

Ragnvi sa...

Gjorde som du...igår åkte vi till havet i Långvind...blev nästan för varmt att traska omkring där! Otroligt!
Liten Max hade det bara bra hos farmor...ätit i sovit typ...jag var mest orolig för föräldrarna som körde alla milen tillbaka mitt i natten, men allt hade gått bra!
Kramen o Glad Påsk på Dig!
Ragnvi

fotopunktMis sa...

Att ha sin "egen plats" e så värdefullt..må så gått och Glad Påsk..Maria

Inger Maryissa sa...

En så helt fantastisk bild !!
vilket underbart sken.
och kan tänka mig att du hade en underbar kvällspromenad
Ha en fin påsk-ledighet
kramar

Bonnfrua sa...

Underbar bild!
Visst är det viktigt med lugn och ro!!!
Jag är så glad att jag bor på landet med naturen inpå knuten. Det är skillnad det mot när jag bodde i Residentstadens miljonprogramområde!

Önskar dig en underbart skön påsk!

Ninni sa...

Åh vad skönt det ser ut! Vilken ljuvlig bild! Jag håller med dig...inget gör mig så avstressad som att vara ute i naturen och allra helst i skogen. Men vatten har också en sån lugnande inverkan.
Kanske blir det en tur till ön i helgen om isläget tillåter det. Det ska bli såååå skönt med fyra lediga dagar som dessutom ska bjuda på vackert väder. Det har börjat finfint, åtminstone här. När jag gick hem från jobbet var det +19 och strålande sol!
Hoppas du får njuta av detsamma!
Kram!

paula i pörtet sa...

Ooo det stället skulle jag också trivas på!
Nu drar vi till Umeå, tändmodulen i bilen u tbytt idag, klart att bilen ska krångla precis när man ska iväg nånstans...
Ha en skön och avkopplande påskhelg, det är du väl värd
Kramen

Nattfoto sa...

Fina färger i den bilden.