måndag 25 april 2011

Magnolia

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så fullkomligt exploderade våren här inom loppet av två dygn.

Var i veckan förbi det Magnoliaträd som brukar blomma först, då var det små knoppar, och jag tänkte att det dröjer nog minst en vecka, men se det gjorde det inte!


På Påskafton fanns det massor av knoppar som slagit ut, fick ett samtal från en kompis som passerat och som vet att jag vill uppleva denna blommning så tidigt som möjligt!


Tack för det, fick göra en akututryckning;)


Lite svårt att fota hela trädet vilket jag skulle vilja göra, står i ett hörn intill ett hus.


En av mina favoritblommor är det, fast dom är å andra sidan många dom;)

Idag sista lediga dagen för många efter en underbar helg, men inte för mej, har semester hela veckan, hade från början tänkt att dra iväg någonstans.

Dock ångrat mej och stannar här i trakterna, vill uppleva allt som händer här nu, och så känns det mest vilsamt att inte behöva packa och planera så mycket.

Ha en skön fortsättning på dagen och en bra start på veckan!


annette


Nr 161 av 365

7 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Underbara blommor!!!
Grannfrun och jag skulle allt bra gärna vilja ha ett sådant träd här, men se att vinden på slätta är inte direkt gynnsam... Men vi klarar oss ändå! Fast vackra är de magnoliorna!

UllaMona sa...

Vackert! Här i Vinterstaden håller björkknopparna på att slå ut och gräsmattorna är gröna. Det är stor skillnad mellan fjällen och här...

Ha en riktigt skön Annandag Påsk...i morgon är en annan dag.
Kram

Jane sa...

åh, så vacker! Jag håller på med en plantering i en sluttning - det ska bli rhododendron och lite sådant bl.a en magnolia om jag bara hittar en som är härdig nog för mina breddgrader :)
Vad härligt att få vara ledig en vecka till ... njut!!!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men ååååh vilka underbara! Jag har drömt om en magnolia i trädgården i flera år...!

Ledigt hela veckan? Trevligt! Njut kära vän!

Kram Annica

Inger Maryissa sa...

Men oj, att Magnolian redan har börjat blomma
underbara bilder
otroligt hur fort det går ute i naturen nu..
det är som man vill stanna tiden lite...
Låter härligt att ha en hel semestervecka, och hoppas den blir riktigt avkopplande och fin
kram

Synnøve. sa...

Den är vacker den där magnolian.
Doftar underbart gör den med.
Tur du han få med dig blommningen.
Kram Synnöve.

Elisabeth sa...

De är så otroligt fina!
Synt att de blommar så kort tid bara... hela sommaren hade varit fint! :-D