tisdag 12 april 2011

Krims Krams

Hm, ja allt är i mina ögon inte "Krims Krams", även om jag använder väldigt lite smycken, så tycker jag att det finns en hel del fint även bland det som finns här!

Örhängen är jag väldigt svag för, men pga nickelallergi så avstår jag numer allt i den vägen, och hålen har växt igen;(



Lite svalare och mulet här, men det får vi väl ta så här i april!


Har lagt ett städbeting på mej själv under veckan, spis, kylskåp, alla köksskåp plus garderober skall vara färdigstädade på lördag morgon, då fönsterputsaren kommer.


Golv och det som återstår skall bli klart under helgen, sedan är det vårfint!


Gårdagskvällen blev inget gjort men nu skall jag sätta fart, är oxå en bra terapi för "hjärntrötta" mej;)


Fönsterputsare är en lyx á två hundra kronor;)


Ha det gott!


annette


Nr 149 av 365

10 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Vilket beting! Men så du kan njuta när allt är tipptopp hemma!
Det där med att byta örhängen kan inte jag heller göra. Har ett par guldringar och de får jag ha för bara av att prova ett par "blingbling-örhängen" blir det varigt och äckligt! Men vad gör väl det???

AnnaKK sa...

Jag har också fönsterputsare - fast de är gratis! De sista två veckorna eller nåt sånt, har en envis lite blåmes gjort sitt bästa för att "putsa" i stort sett vartenda fönster vi har på huset utvändigt! (Den ser väl sin egen spegelbild och attackerar den, antar jag). Och så fort den bara lägger av med det där ofoget, ska jag be min andra fönsterputsare (maken!) att svabba rent allihopa fönsterna - för det behövs verkligen! <:-)

Men det är väl klart att du kan ge dej på och redigera blombilder också! De är väl inte helgiare än något annat motiv!? :-) Alla foton, oavsett vad de föreställer, brukar svara bra på lite lätt dragande i reglagen för kontrast, ljus och nivåer. Sen kan man testa lite försiktigt hur det blir om man ger sej på färgkurvorna också, och känns det inte rätt så är det ju bara till att ångra sej och backa tillbaka i redigeringen dit där man fortfarande var nöjd med resultatet. :-)

Viola sa...

Har oxå vårstädat..en hel del blev gjort i vattenhålet och ska ringa en städfirma och begära pris på alla fönster i Bossgård....orkar inte ens tänka tanken på att tvätta alla dessa, ha en skön kväll, kramen

UllaMona sa...

Halleluja, jag kom in på din blogg...återstår bara att se om jag kan publicera kommentaren också.
Tack för din kommentar hos mig, ser att jag inte är ensam om besvärlig blogger och att jag inte är "norrlandsmobbad";-)
Jag gillar inte heller krimskrams, har ett halssmycke Snö som jag gillar...det är det enda.

Jag har vårstädat garderoberna och köksskåpen men inte fönstren...just nu vilar jag bara;-

Jane sa...

Oj, vad ambitiös du är! Sådant får vänta tills jag är ledig, jag är så slut när jag kommer hem så det blir soffhörnet direkt :)
Tingeltangel används bara till kalas - örhängen har jag flera olika men det är bara favoriterna som sitter i hela tiden ...

Elisabeth sa...

Bra jobbat! Jag kom av min vårstädning för helgens alla jobb (tror det var 16) Är inte färdigskriven ännu...

Man kanske skulle hitta en sådan lyx? Som uppmuntran när man är färdig! Det är dig väl unt!

Ha en fin onsdag nu!

Ragnvi sa...

Fniss...gjorde klart för maken häromdagen att snart ser vi inte ut genom fönstren...Hoppas han förstod vinken!?
Jag har möss hos mig idag igen...jag är inte rädd för dom så länge dom håller sig utomhus! Men tror tyvärr att dom har ett bo nånstans...Maken var tidigare skräckslagen för allt vad möss hette, han liksom du hade en mor som satte sina spår! Men efter att ha bott i Trönö så fick han vänja sig...
Kramen!
Ragnvi

Synnøve. sa...

Hallå där.
Länge sen. Ser det är liv i dig och det är bra.
Smycken i all ära, det är vackert, men ibland är de mest i vägen tycker jag.

Fönsterputsare skulle man ta hit en... Våra fönster är så svåra att tvätta...
Tror du han kommer hit för 200 kr med :))

Ha nu en skön afton.
Kram Synnöve. Guben hälsar :))

Linda sa...

En hel del krimskrams finns det :) Har du provat med örhängen i titan?

Linda sa...

En hel del krimskrams finns det :) Har du provat med örhängen i titan?